Discussie: Vakbonden
Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2007, 16:02   #10
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erasmus666 Bekijk bericht
Zoals je de laatste tijd in het nieuws kon merken, is het eindelijk gedaan met de almachtigheid van de Belgische vakbonden. De aftrap kwam er nadat er een aanklacht kwam tegen de individuele stakers van Brussels Airport.
Eindelijk word de discussie gestart over het feit of vakbonden dit wel mogen en of het wel kan dat werknemers een bedrijf gewoon volledig plat leggen.
Ik ben alvast compleet tegen vakbonden: Ons Belgisch arbeidsrecht (OK, toegegeven, hier hebben de vakbonden hard voor gewerkt) is steengoed, nergens ter wereld worden werknemers zo goed beschermt als bij ons. Dan vraag ik mij af wat het nut is van vakbonden. Ze zijn compleet overbodig geworden naast ons rechtssysteem.
Ik dacht daarom dat het geen slecht idee zou zijn om een forum op te richten waarop deze discussie in alle eerlijkheid kan worden uitgevochten. Bezoek ons op http://avf.yourbb.nl
Ik heb ondertussen ook mails rondgestuurd naar vertegenwoordigers van vele grote werknemers- en werkgeversorganisaties. Op dit moment is het er nog even stil, laten we hopen dat er snel verandering in komt.
Er zijn heel wat mensen die niet zomaar voor zichzelf durven opkomen. Die hebben niets aan dat arbeidsrecht. Zeker niet als ze daar dan ook nog eens niets van kennen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden