Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu
O hebben we het over manga?
Praetorian vanwaar heb jij
Keats, vanwaar komt jouw avatar?
Ja ik ben groot geworden met TFI, daar keek ik naar dragonball en ook al verstond ik geen frans, ik hield ervan, en nu nog!
Wie hier afgeeft op die tekenstijl kent er NIETS van. Er is een verschil tussen anime en manga om te beginnen!
Anime is meestal in kleur en in mijn ogen de tofste tekenstijl :

De laatste is van Akira, Keats heeft gelijk dat de film gewoon ondoenbaar kort is, je moet de zes boeken lezen (ondertussen ook in het Nederlands verkrijgbaar!!)
Probleem is natuurlijk dat "legaal" aan die films geraken erg duur is, als iemand (liefst in Oost Vlaanderen) een zaak kent waar men die verhuurt.....
|
Mijn avatar stelt al vanaf het begin Tifa Lockheart voor, uit Final Fantasy 7.
Vanaf de eerste paar seconden van dat spel vond ik het geweldig. De characters zijn prachtig uitgewerkt. Om de zoveel tijd zoek ik weer een ander plaatje van Tifa en daar maak ik dan weer een avatar van
De film van Akira is geweldig. De animatie en het geluid zijn fantastisch. Ik heb de film 25+ keer gezien, en nog steeds 'ontdek' ik er nieuwe dingen in, zo gedetailleerd is hij. De manga is op zijn eigen manier ook fantastisch. Echt een epos van 2000+ pagina's, waarbij elk frame op z'n eigen manier bijdraagt. De verhalen zijn iets anders, maar dat kan ook niet anders.
Evangelion kan ik ook voor jong en oud aanraden. Voor de jongeren een spannende serie vol met herkenbare problemen, voor de volwassenen een psychologische analyse van verschillende individuen.