Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2007, 16:12   #3
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat is een echte moslim volgens u?
En vind u het vreemd dat van iedereen die zich permanent in Vlaanderen wil vestigen, ook de taal moet leren en gewoontes, cultuur en gebruiken van dit land? Dat is toch een terechte verwachting? Het zijn minimale voorwaarden om te kunnen deelnemen aan de samenleving op economisch en sociaal vlak en juist omdat er al grote groepen zijn die zelfs die minimale zelfredzaamheid niet hebben, is inburgering nu voor bepaalde groepen verplicht en zeer terecht volgens mij, gezien de slechte economische en sociale situatie van vele moslims in Vlaanderen.
U zou de vraag ook kunnen omdraaien, waarom willen zoveel moslims hier wel zijn, maar niets weten over dit land, de cultuur en zelfs niet eens de taal leren?
En natuurlijk betalen ook moslims belasting, net als iedere andere burger, wat is daar fout mee?
En uw bewering over kleding en eten, wie verbiedt dit? Niemand bij mijn weten, wel wordt gevraagd om er rekening mee te houden dat dit een seculier land is, en er anders denkenden zijn, dus kan een hoofddoek niet overal bijvoorbeeld, mogen wij dit nog bepalen of is de centuur al zo ver dat dit niet meer kan?

Moslims hebben in Europa veel meer vijheid om hun religie te beleven dan in eigen land, hier verbiedt niemand de moskees van mill gorus, en kunnen sjiitische en soennitischem oslims vrij hun erediensten beleven, waar heeft u het eigenlijk over?

Wilt u soms ontkennen dat er evengoed haat en afwijzing is vanuit sommige moslims naar anders denkenden, Joden, homo's en het verdorven westen in het algemeen?
Mogen wij dit niet opmerken? Mogen wij niet kritisch zijn tegenover Islam?
Ik zie niet in waarom dit niet zou mogen .

Vindt u dat Joden meer rechten hebben dan moslims? Volgens mij niet!Wel klagen Joodse mensen veel minder en organiseren ze meer zelf! Zij verwachten niet dat de staat alles doet!
Joden eigen wetten? Sinds wanneer? Het zijn moslims die eigen wetten willen, blijkbaar u ook? Kent u dan de virtuele Turkse en Berberse dorpen niet in Antwerpen? In verhouding veel groter dan de Antwerpse Joodse wijk hoor, wat vertelt u eigenlijk?

En wat de migratie betreft; hou eens op met die onzin!
Migranten kwamen omdat ze hier geld konden verdienen, wat gezien hun scholingsgraad uiteraard geen bureauwerk was.
En migranten bleven omdat de sociale voorzieningen in Vlaanderen gewoon veel beter zijn, in de landen van herkomst is tot op de dag van vandaag geen pensioen voor iedere burger, werkloosheidsuitkering,kindergeld of zelfs maar betaalbaar en toegankelijke gezondheidszorg!
Als die mensen niet gekomen waren zaten ze vandaag nog met hun geit op de berg arm te wezen in het binnenland van Marokko of Turkije, en omdat dit zo is, diuurt die migratie nog steeds...wat voor onzin vertelt u eigenlijk?

Wat uw opmerking over christenen betreft, weet u of ergens christenen zich gedragen zoals momenteel moslim groeperingen dit doen in Darfoer?
Nee echt, u staat niet erg sterk in uw betoog!
alice is offline   Met citaat antwoorden