Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
Zoals ik bevoorbeeld.
In bepaalde gevallen, onder bepaalde omstandigheden, ben ik inderdaad voorstander van de doodstraf.
Indien de gepleegde misdaden te gruwelijk zijn, indien er geen flintertje twijfel bestaat over de identiteit van de dader èn indien de kans bestaat dat dergelijke misdaden opnieuw kunnen gebeuren mocht de dader ooit op vrije voeten zou komen, vind ik dat de doodstraf toegepast mag worden.
Het weze duidelijk dat ik dus enkel voorstander ben van de doodstraf bij de zogenaamde "echt zware" gevallen. In alle andere gevallen ben ik compleet tegen de doodstraf.
|
kom kom...
zeg nu zelf, die randvoorwaarden die gij hieropsomt kunnen steeds ingevuld worden
te gruwelijke misdaden : dat is een subjectief begrip, niet ? wat is dat ? gaat dat over het pure koele bloeddorstige element ? de wijze waarop ? het aantal ? het lak aan inlevingsvermogen ?
en wat we we nu collectief als té gruwelijk vinden bestraffen we dan ook met de hoogste straffen dacht ik... dus dat zijn er al een héél pak die in aanmerking komen
dat flintertje twijfel : tjah als iemand veroordeeld wordt tot zulk een zware straf billijk zijn juridisch ( huidig stelsel ) bewezen daden lijkt het me logisch dat die iemand ook aan die voorwaarde voldoet daar ook aan voldoet
kans op herhaling : die is ook evident zolang er kans bestaat op onsnapping en het nét gaat over zulke misdaden die boven elk bevatiingsvermogen reiken