Eén keer een slippartij gehad op een ijsplek. Weliswaar aan lage snelheid, jammer genoeg eindigde de uitschuiver pardoes op een auto die langs de straatkant geparkeerd stond.
Mijn geluk: ik ben met de rechtervoorkant rakelings langs de andere auto geschuurd. Resultaat: kleine blikschade en een gebroken licht.
Ongeluk van de andere partij was dat de schuurpartij over de hele zijkant van de auto liep. Resultaat: auto was over zowat de ganse lengte bedeukt en bekrast.
Eindresultaat was eind goed al goed, want ik had minimale kosten en de andere partij werd vergoed door de verzekering.
En vorige zomer bij het aanschuiven in een file voor het rode verkeerslicht langs achteren geramd door een dametje dat blijkbaar zat te slapen achter het stuur. Deze keer ook minimale schade voor mij en maximaal voor haar: mijn firmawagen had slechts oppervlakkige schade, terwijl bij haar de radiator naar de vaantjes was en ze dus haar auto dus langs de kant kon laten staan. Ik ben toen zo vriendelijk geweest haar een lift naar huis aan te bieden...