Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2007, 14:24   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik denk dat het allemaal moeilijk te vergelijken valt. Ik heb ook het idee dat velen onder ons alles van vroeger wat over-idealiseert. Alles was precies rozegeur en maneschijn, maar niks is minder waar. Volgens mij gaat de huidige generatie tieners binnen 20/30 jaar net hetzelfde zeggen over de nieuwe generatie tieners.

Er zijn idd dingen veranderd, sommigen goed, sommigen slecht. Het is imho nutteloos om generaties te vergelijken omdat ze niet te vergelijken zijn.
Nee, hoor. Ik over-idealiseer niet. Ik geef ook toe, dat sommige zaken idd veel slechter waren.
Zoals moeders die een hele dag aan het wasmachien stonden en aan de afwas.

Op technisch vlak is het leven zekers verbeterd, maar of het op finacieel vlak voor de tieners beter is geworden en op vlak van bewegingsvrijheid, is vogens mij echt wel twijfelachtig.

Wij hadden zo idd veel minder mogelijkheden om met elkaar te communiceren. vele van ons hadden zelfs geen telefoon thuis.

Het was dus idd niet allemaal rozegeur en maneschijn.
Maar wij hadden wel de kans en mogelijkheden om zelf iets bij te verdienen vanaf ons 14de. Terwijl dit nu door de wet op 16 is gebracht en dan nog een hele boel regelementeringen ervoor zijn gemaakt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden