Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Ik herhaal nogmaals de vraag: wat is de relevantie van die beelden? Moet jij dat werkelijk zien om te weten dat er daar iets verschrikkelijks is gebeurd? En wat indien je zelf slachtoffer bent of je familie? Zou je het dan leuk vinden dat televisiezenders schaamteloos kijkers lokken met die beelden. Ik in ieder geval niet. Ik vind dat ronduit pervers. What's next? Een verkrachting uitzenden omdat het zogezegd maatschappelijk relevant is? En wat zou je er van gevonden hebben dat de moord op Joe Van Holsbeeck werd uitgezonden? Sorry, maar dat is niets anders dan pure sensatie. En hoe je een "tax" op het misbruiken van het leed van anderen die dan nog eens integraal naar de betrokken slachtoffers gaat een graaitaks kan noemen, is me een raadsel. Het was je waarschijnlijk ook ontgaan dat het eerder ironisch bedoelt was natuurlijk. Ik zie die beelden liefst van al niet uitgezonden worden.
|
Langs de ene kant geef ik u gelijk inderdaad nutteloze sensatiejagerij, langs de andere kant, illustreert het wel goed, wat voor een totaal van de pot gerukte smeerlapkes er op straat rondlopen...
De mensen hebben ook het recht dat te weten, zeker als de politie en het gerecht daar nauwelijks wat aan doet....
Ben eens benieuwd wat deze slachtoffertjes met ongelukkige jeugd maar gaan krijgen voor het naar de kloten schoppen van een mens.