Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
De wonden uit de oorlog zijn nog lang niet geheeld, het Westen heeft hierin ook een zeer kwalijke rol gespeeld door volledig de anti-Servische kaart te spelen, waardoor die laatsten zich nu als slachtoffers voordoen. Er zal zich slechts een langzame dooi inzetten als het bestuur en de Bosniërs de Respublika Srpska echt gaan erkennen als evenwaardige partner, en hen evenveel steun en subsidies toekent als de rest, en het VN-bestuur zich niet langer moeit in interne aangelegenheden van de Serviërs. Tenslotte moet de economie terug op gang komen, wat nog lang niet het geval is. Het lijkt me niet uitgesloten dat de Serviërs zich op termijn bij Servië aansluiten, als dat gebeurt zonder vergeldingen tegen niet-serviËrs zie ik niet waarom dat niet zou kunnen.
|
Ik weet het niet hoor, dan gaan we weer dezelfde weg op, kan dan ook elk gehucht binnen Srpska zich afscheuren als hen dat niet aanstaat?
Citaat:
Als Montenegro zich uit Joegoslavië kan terugtrekken, dan Srpska ook uit Bosnië.
|
Srpska was wel geen administratieve eenheid binnen de federatie Joegoslavië, Montenegro wel.