Wel volledig zijn eh Antoon:
Reactie VRT
Kris Hoflack, coördinator van Verkiezingen 07 bij de VRT, begrijpt de onvrede van het Vlaams Belang niet. De partij hekelt de ondemocratische houding van de openbare omroep, die besliste de partij niet uit te nodigen voor de verkiezingsdebatten van 20 mei en 3 juni. "In ons groot aanbod van verkiezingsprogramma's komt de partij ruimschoots aan bod. Alleen in de twee debatten niet", zegt Hoflack.
De openbare omroep pakt vanaf donderdag 10 mei, precies één maand voor de federale verkiezingen, uit met berichtgeving over de stembusgang. De VRT probeert daarbij te zorgen voor een zo gediversifieerd mogelijk aanbod waarbij de inhoud primeert.
Er staan ook twee grote verkiezingsdebatten op het programma. Op 20 mei wordt op Eén "Mondelinge vragen" uitgezonden, waarin premier Guy Verhofstadt (Open Vld), Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V) en sp.a-voorzitter Johan Vande Lanotte antwoorden op vragen van het publiek. De drie kopstukken treden op zondag 3 juni - precies één week voor de verkiezingen - met elkaar in debat tijdens "Het Groot Debat" op Eén.
Dat het Vlaams Belang niet op een van de die verkiezingsdebatten werd uitgenodigd, zint de partij niet. Voorzitter Frank Vanhecke tekende formeel protest aan tegen het feit dat de grootste partij van Vlaanderen niet aanwezig is in de belangrijkste verkiezingsdebatten van de openbare omroep.
Kris Hoflack erkent de verkiezingsuitslag van het Vlaamse Belang en de electorale waarde van de partij. "In ons gigantisch aanbod van verkiezingsprogramma's komt de partij ruim aan bod. Het Vlaams Belang mag mee debatteren over belangrijke maatschappelijke vraagstukken, zoals het milieu, de vergrijzing en de staatshervorming. En ook voor het laatste debat op 9 juni, aan de vooravond van de verkiezingen, werd de partij uitgenodigd", aldus Hoflack.
Voor de twee grote verkiezingsdebatten besliste de VRT het Vlaamse Belang niet uit te nodigen. "Het Vlaams Belang zegt zelf herhaaldelijk dat het geen beleidspartij is. En voorts hebben ze geen kandidaat-premier. Verhofstadt en Vande Lanotte hebben zich duidelijk wel geprofileerd en Leterme zegt zijn verantwoordelijkheid te nemen", verduidelijkt Hoflack. Hij voegt eraan toe zeker niet te zwichten voor het protest van het Vlaams Belang. "Ik zal de programmatie niet aanpassen."
en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
|
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
|
Laatst gewijzigd door Griffin : 8 mei 2007 om 14:49.
|