Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Tja sorry é, ik heb ook niet de perfecte woning die ik zou wensen op de plaats waar ik zou willen.
Als je dan een woning KRIJGT en toch nog klagen dat het niet goed genoeg is...sorry, dat gaat er bij mij niet meer in.
Ik heb ook lang in een appartementje gewoont omdat ik niets anders kon betalen, en ja ik had ook last van buren...wat wil je dan? Dat iedereen een vrijstaande woning krijgt met ruime kamers op de plaats waar hij of zij zouden willen?  Ik heb begrip voor u op vlak van dat je huidige woning jou meer aanstaat...maar voor de rest niet. Niet alles verloopt zoals gewenst, voor niemand.
|
De onvoorstelbare ontoereikende asociale sociale woningbouwpolitiek moet uitgemest worden. En hoogdringend. En in afwachting moet iedereen die aan de voorwaarden voldoet een huursubsidie krijgen.
Het moet maar eens gedaan zijn de grondwet en de mensenrechten op een behoorlijk dak boven je hoofd met de voeten te treden.
Stel je voor dat je een sociale woning moet weigeren omdat hij te duur is...
Er zijn er VIJF in mijn gemeente...(voor alleenstaanden)
IPV vijfhonderd...(Wat het geval zou zijn als een normale norm van 15% sociale woningen aangehouden werd, zoals in beschaafdere
buurlanden verplicht is)
DE gevel, van natuursteen en geklasseerd, is door de gerenommeerde
restaurateur Vandekerkhove uit Ingelmunster twee jaar geleden volledig gerenoveerd.
De kostprijs daarvan wordt aan de sociale huurder doorgerekend.
Zodat je hier plaatselijk 3OOE moet betalen per maand, terwijl het gros van de sociale huurders van mijn laagste inkomenscategorie niet meer dan 15OE betaalt.
Maw je huishuur kan verdubbelen
volgens de postcode!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat is daar zo biezonder sociaals aan?????????????????
Als ik dan oude en min of meer bouwvallige woningen opzoek, waar de huur lager ligt, hoeft dat niemand te verwonderen.
Het is niet alleen dat de huur lager ligt. Ik heb het je al gezegd dat ik een afzonderlijke keuken en een tweede slaapkamer heb VOOR MINDER GELD.
De woonzekerheid is er natuurlijk wel minder, ze worden zo onder je gat afgebroken...