Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
In het door mij vermelde lied uit de jaren '80 wordt/werd de draak gestoken met de opvatting van sommigen dat dè mirakeloplossing voor zowat �*lle sociaal-politieke problemen in het Engeland van mevr. Thatcher 'privatisering' zou zijn.
|
Dat is ook geen "oplossing", het is gewoon correct.
Citaat:
Ik denk dat jij stukken verstandiger bent dan deze mensen, hoor, en ik vroeg me gewoon af of jij toevallig dat lied kende, omdat het thema jou toch wel zou kunnen interesseren? Vergis ik me daarin?
|
Privatiseren van de lucht, ik vraag me af hoe je dat kunt drijven. Iets kan enkel eigendom zijn als het benut wordt (Rothbard, Van Dun &c).
Citaat:
Hoe sta jij tegenover 'privatisering' van overheidsdiensten?
|
Zeer sceptisch. Tegenwoordig biedt het een vrijgeleide voor economisch fascisme, iets waar alle partijen achter staan.
Maak het "privé", reguleer het tot de grond en benoem vooral je electoraal vergeten vriendjes tot kaderleden. Maak de structuur ertussen zo ingewikkeld dat niemand de moeite doet je activiteiten uit te pluizen en laat je dan uitkopen door een multinational. Besteed het verkregen geld aan het betalen van de huur van de gebouwen die je verkocht hebt. Zwijg stil en fluit een wijsje. Vermijd de eerste maand De Zevende Dag of andere programma's.
Citaat:
Vriendelijke groet,
djimi
|
Amicale groeten terug.