Citaat:
Ook de gebrekkige kwaliteit van het Nederlandstalig onderwijs vormt een bron van ergernis. (???? )
|
Wat is hier in godsnaam marginaal aan?
In verhouding met het franstalig onderwijs zal het nederlandstalig onderwijs wel beter zijn. Hoewel als je weet hoe laag het nederlandstalig onderwijs is snap ik echt niet dat je nog lager kan maar soit.
M'n ma vertelde dat de rijksnormaalschool in brussel vroeger al(30j geleden) een crapuleuze reputatie had. En dat er verhalen de ronde deden dat er een leerling een relatie met een leerkracht had, of dat ze seks hadden in een klas. Van iemand anders hoorde ik dat een klas luikjes had om de ruimte te verduisteren, dat ze regelmatig die luikjes volledig sluiten en (annoniem) de leerkracht konden aftuigen. In ganshoren is niet voor niets een nederlandstalige school gesloten. Ze konden het nederlandstalige kwaliteitsonderwijs niet meer garanderen en daarom sloot die school. dat zegt toch ook al genoeg. M'n zus zat in maria assumpa, OOK nederlandstalig onderwijs. Al die meisjes zaten zich tijdens de speeltijden op te maken in de wc's en de jongens liepen met vlindermessen te stoefen. Ze heeft het daar een week volgehouden.
Ik denk niet dat je dus kan zeggen dat het nederlandstalig onderwijs er van (zeer) goede kwaliteit is of toch zeker niet gelijk aan het onderwijs in de rest van vlaanderen. (Ik hou m'n hart al vast voor franstalig onderwijs in brussel).
Citaat:
Houdt men rekening dat Nederlandstaligen in Brussel niet gelijk zijn aan Vlamingen?
|
Euhm brussel ligt geografisch in vlaanderen en haar culturele rijkdom is volledig verweven in het vlaamse. Waarom zouden dat dan geen vlamingen zijn? Moest antwerpen(door het hoge aantal allochtonen) een statuut krijgen zoals dat van brussel, worden deze mensen dan enkel nog antwerpenaars genoemd? Zijn dat dan geen vlamingen meer?