Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2007, 17:40   #8
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, én? Is dat dan niet belangrijk?

Dat is jammer want het is weldegelijk levensvatbaar. Maar er moet wél iets gedaan worden en het is ook niet morgen klaar.

Misschien heb je gelijk maar dat maakt het nóg noodzakelijker het proces te sturen.

Maar we weten waar we aan beginnen en we kennen de vooroordelen over en weer. Sterker nog, die horen bij de inventarisatie van problemen om het actieplan op te baseren.
Deze vooroordelen spelen in de werkgroep zelf hoegenaamd geen enkele rol. Natuurlijk zijn we in de aftastende fase en wil je graag weten hoe ieder 'erin' staat. Maar in het verslag staat geen onzin; Er is vier uur lang serieus en gedreven gediscussierd over vlaams-nederlandse integratie. Er was zelfs tijd tekort om alle ideeën uitgebreid te bespreken. Dat vind ik erg bemoedigend voor een eerste bijeenkomst waarvan de meeste deelnemers elkaar nog nooit eerder hadden ontmoet.
Bier zuipen is zeker wel belangrijk! Dat helpt je de dingen rooskleuriger te zien dan ze zijn

Alles wat ik wil zeggen is dat je niet moet discussiëren, maar moet doen. De problematiek van de NL-VL integratie/vooroordelen kan ik ook wel in mijn eentje opstellen aan de hand van alle discussies op dit forum.

Je hebt een uniek idee nodig. Aan de rest heb je niks

Maar goed, als jullie ooit in de buurt zijn, wil ik heus wel mee bier drinken