9 mei 2007, 21:48
|
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Voor de goede orde en vooral voor de forumleden die mij nog niet kennen : ik ben geen Vlaams Belanger.
Doch er moet gezegd dat de mensen van het Vlaams Belang bijzonder afwezig zijn in de media. Voor mijn part kan dat niet, wanneer je weet dat ze toch de grootste Vlaamse partij zijn, of tenminste één van de grootste.
Verder vraag ik mij af welk recht de directie van de VRT zich toe-eigent om te beslissen dat het Vlaams Belang niet mag deelnemen aan debatten. De VRT behoort aan de Vlaamse Gemeenschap, en daarvan zijn ongeveer 1.000.000 mensen Vlaams Belang-kiezers.
Ten laatste vind ik vooral dat zo'n debatten en andere praatprogramma's die betrekking hebben tot de verkiezingen gewoon enorm aan waarde verliezen wanneer het Vlaams Belang afwezig is.
Toch?
|
Nee, toch?
Houdt dit wild gedaas dan nooit op. De vrt richt zich in eerste plaats op kijkcijfers. In die zin is de vrt even rood als die eindjesknopende Unizoër van om de hoek of de bazin van “De Gilde” die mij in oktober laatst op de knie kwam tikken en swoonde : "'k zal aan U peinzen in 't stemkotje". Bref, ik dwaal (af).
Indien de heer Vanhecke een attractief discours zou weten te brengen, zat hij geheid in eender welk programma. Maar net zoals Philippe (die van de Saksen&Coburgs van bij de Van Praet brug) heeft de heer Vanhecke het simpelweg niet: "Morelleke forelleke". Djiezes, Maria ... Jozef.
Een waterdicht bewijs van de Unizo strategie die de vrt hanteert mocht ik vanavond aanhoren doorheen mijn Blaupunkt. De interventie van Philippe De Winter vandaag in het Vlaams Parlement werd op Radio 1 stadionbreed uitgespeeld – championsleague grootte ik zweer het U. Waarom? De heer Dewinter had het over coïtus interruptus, Philippe (FDW) durfde het aan om 'on air' tsjeef te zeggen (het is nu voortaan verwachtingsvol uitkijken naar een dork die 'kalloot' neuzelt in het parlement) en Philippe (niet die van de Saksen&Coburgs, maar die van het Blok) bespeelde de 180 graden ommekeer metafoor magistraal. Bref, de heer De Winter boodt de vrt uitzicht op marktwerving. Ook ik – virmiljoen, le der des ders - zwelgde in de heer De Winters act: "Yves Leterme blijkt niets anders te zijn dan een ordinaire carrière politicus". Ik knikkebolde insgelijkend mee achter mijn notenhouten sportstuur op de E40. Die daar freignt, sssshit! Embraïeren en pompen.
't Zal mij leren.
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 9 mei 2007 om 21:55.
|
|
|