Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2007, 23:34   #42
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

@Ufsia

Citaat:
afbouw van de staatsschuld : onze belastingsdruk steeg met 2 of zo % de laatste 8 jaar tot een verbluffende 47%.
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...=1&p_page_nr=5
2005:
Daarmee komt België op de derde plaats van de lidstaten met de hoogste fiscale druk. Interessant is ook dat de fiscale druk sinds 1999, het begin van de paarse coalitie, niet gedaald is. Er is zelfs een stijging van 0,1 procent.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=hlnMatrix
2006:
Het kabinet van premier Verhofstadt meldt dat de fiscale en parafiscale druk in de periode-Verhofstadt (1999-2006) wel is gedaald. Dat blijkt uit de cijfers van de Nationale Bank en de Europese Commissie, aldus het kabinet. (...)
In 2006 daalden de totale ontvangsten met bijna 1 procentpunt tegen 2005 en met 0,7 procentpunt tegenover 1999, het jaar dat Verhofstadt met de paarse coalitie van start ging.

=> Helaas nog geen cijfers van Eurostat.
Maar wat sowieso verkeerd is, is dat het met 2 procent gestegen is.

Citaat:
Onze schuld zou met goed bestuur de laatste 8 jaar VEEEEEEL lager zijn geweest dan hij vandaag is (en zonder uitverkoop van de staat)
1. Je weet dat gebouwen verkopen ook gebeurde onder Dehaene? (En is een praktijk waar niets mis mee is.) Want er bestaan kansen dat je de kosten niet hoger op lopen. Maar het is een gok. Dat is waar.
2. Verre van alle gebouwen die verkocht zijn, zijn terug gehuurd.

Citaat:
Ik vraag me ook af welke voorstellen uit de burgermanifesten en die gerealiseerd zijn geweest je precies trots op bent ?
Heel veel voorstellen zijn 'gedeeltelijk' doorgevoerd. www.burgermanifest.be
Vlotjes toegegeven. Een voorstel dat maar voor '10%' is doorgevoerd, noemen ze ook al snel 'gedeeltelijk' doorgevoerd. Je meot weten dat de VLD niet alléén reageerde. Ze reageerde in een coalitie. Dat ze dus niet vlotjes alles erdoor konden jagen, is logisch, niet?

Citaat:
( en moest je nu beginnen over de nood aan compromissen en zo , stoort het je niet dat "soms" nogal wat maatregelen zijn genomen die lijnrecht ingingen TEGEN de burgermanifesten ? )
Nee. Ik vind de burgermanifesten op verschillende zaken te radicaal. En 'gelukkig' is de VLD (en Verhofstadt) op bepaalde zaken dan ook geminderd. Ik vind dat positief. Anderen negatief. Daarover moet men zelf oordelen.

Citaat:
Gij vindt het hilarisch dat ik niet vergeet dat de vorige regering een hele hoop gebouwen verkocht - en onmiddellijk terug moest huren -, alleen maar om te kunnen zeggen (liegen dus) dat de begroting in evenwicht is.
Het rekenhof heeft géén rekening gehouden met de vermindering in kosten door geen rekening te moeten houden met onderhoud (zoiets kan "de privé" veel efficienter.) Verder heeft het ook geen rekening gehouden met een mogelijke daling in de woningbouwconjunctuur. (<= Dit is een 'gok' die de regering heeft genomen en waar je later pas over kunt oordelen.)

En de begroting was in orde. Dat is herhaaldelijk bevestigd vanuit in Europa. In evenwicht wrslk zelfs ook, maar ze hebben idd gezorgd dat er 'later' wel eens meer druk zal komen. Maar nog niet persé. Als blijkt dat de huurkosten opwegen tegen de onderhoudskosten, hebben ze goed 'gegokt'. Het is een gok.

Verder hoef je zelfs niet te geloven dat de begroting in orde was. Geloof gewoon het feit dat we bij de beste begrotingn zijn van Europa. 'k vind nu momenteel geen linkje op HLN. Maar google voor de gein zelf eens.

Citaat:
Vindt gij dat verhaaltje over het zustitiepaleis van Antwerpen dan zo grappig???
Dat was een schande voor het beleid. Dus nee, ik vind dat verre van grappig.

@Polle Tieker

Dat de regering risico's heeft genomen.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden