Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2007, 13:11   #162
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Omdat ericf blijkbaar het nieuws niet volgt, ziehier wat info:

Boterham met choco

02.05.2007 16.00u - Doet er zich een zogenaamd racismedelict voor, dan staat het land op zijn kop. En soms valt daarbij op hoezeer men zijn doel aan het voorbijschieten is – je weet wel, ‘het racisme indijken’ en ‘de zegeningen van de multiculturele verrijking promoten’. Het politiek correcte establishment schiet soms met een kanon op een mug.

In het Brusselse liep een discussie op een tennisveld wat uit de hand. Een Oost-Vlaamse speler, die zich gefrustreerd voelde door het wedstrijdverloop en ’s morgens blijkbaar slecht had ontbeten, liet zich op een bepaald moment ontglippen dat hij beter ’s morgens “een boterham met choco had gegeten, want dan zou ik beter gespeeld hebben” (De Morgen, 02.05.2007).

Een alledaagse, onschuldige opmerking, denkt u? Hij had dit in het gezelschap van een zwarte tegenstander in elk geval beter niet gezegd. Voor de zwarte speler was dit in elk geval een racistische opmerking, waarop de politie werd verwittigd. Uiteindelijk verschenen zes agenten (met twee honden) op het tennisterrein om de blanke speler te ondervragen.

De Oost-Vlaamse club vond het allemaal fel over het paard getild: “Voor de organisatie van het scoutsfeest in Brussel hadden ze agenten te kort. Maar hier konden ze wel met zes tegelijk zijn”, aldus een woordvoerder van de club. De Oost-Vlamingen moesten zowaar onder politiebegeleiding de club verlaten. “Omdat er sprake was van racistische verwijten vonden we dat we de politie erbij moesten roepen. Vervolgens hebben we de Oost-Vlaamse club gevraagd om in te pakken en te vertrekken”, merkt de woordvoerder van de Franstalige Brusselse club op.

In gezelschap van zwarten kan je dus maar beter oppassen met boterhammen met choco. Het is de politieke correctheid die verantwoordelijk is voor deze absurditeiten. Het grote publiek is dit politiek correct gezwam meer dan beu. Het is er ver over om eender welke bemerking aan het adres van allochtonen te brandmerken als ‘racisme’, terwijl de overheid steeds meer de échte criminaliteit ongestoord laat begaan.

Ericf, wordt ik nu beroemd?
Ik zie dat er dus niemand vervolgd is voor racisme.
Ik zie daar een flauwe plezante die over zijn toeren gaat. Een geschoffeerde die niet op de vuist gaat, die geen Hans van Temsche allures krijgt maar die riposteert door de flikken te bellen: verstandtig. Ik zie overijverige flikken in grote getale optreden tegen een banale tennisspelersruzie.
Uit de hele context blijkt niet of dit een officiele wedstrijd was, of dit nu een ruzie was over de punten of over het eten van choco.
Er is niemand beboet, niemand aangehouden, niemand veroordeeld.

Hoe bewijs je hier nu mee dat racisme strafbaar is indien het geen "aansporen tot" is?

En dan uiteindelijk: wie was hier nu eigenlijk de pummel?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden