Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2007, 07:09   #103
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid: de verdachte heeft een inbreker, die al op de vlucht was geslagen en op de grond was gevallen, een aantal keer (met een speciaal hiervoor aangeschafte) honkbalknuppel geslagen. Hier is dus overduidelijk geen sprake meer van zelfverdeding of verdediging van eigen goed. De man was gewoon eigen rechter aan het spelen.
Kijk Brandaan, als ge het beroep inbreker/dief wilt uitoefenen, dan zijn daar zekere risico's aan verbonden, ...

Ik zal er geen doekjes om winden, als ik gelijk wie in mijn huis betrap, dan hoop ik voor die kerel dat hij een goei bedrijfsongevallenverzekering heeft en dat de flikken deze keer wel rap zijn. Want tussen de moment dat ik hem betrap en dat de flikken hem komen ophalen, zal ik wel voor het nodige entertainment zorgen. De polies moet hem toch laten gaan, dus kan ik er maar beter voor zorgen dat hij goed en wel beseft, wat er gebeurd als hij het nog een keertje probeerd.

Ge moogt ze natuurlijk niet doodslaan, (spijtig genoeg) maar ze eventjes een lesje leren, in het feit dat er ook risico's verbonden zijn aan het beroep inbreker, kan zeker geen kwaad.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden