Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2007, 08:27   #201
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Wie heeft u dat wijsgemaakt, dat de politiek correcten WEL willen samenwerken met het Vlaams Belang. Hoeveel keren en op een duidelijke taal is er niet gezegd door de politiek correcten dat ze nooit of te nooit zullen samenwerken, enkel als het Vlaams Belang de volstrekte meerderheid zou halen mogen ze alleen regeren! Als dat geen duidelijke taal is dan weet ik het ook niet méér hé.

Zie. Snap het verschil tussen 'wel willen, maar al lang weten dat het toch niet zou gaan en het daarom niet meer willen' en 'a priori zeggen 'wij willen niet''. Snap je dat? Het vb en de andere partijen liggen qua standpunten mijlen ver uit elkaar. (Alhoewel dat de andere partijen sommige standpunten coöpteren. Da's waar. Maar als je eerlijk bent, als het puntje bij paaltje komt heeft het VB en de meer traditionele partijen gewoon totaal andere standpunten. Daartussen een consensus zoeken is nagenoeg onmogelijk. Daarom (en zoveel andere redenen) werken ze er niet mee samen.

Citaat:
Mag ik u corrigeren, en u vertellen dat we in een particratisch stelsel leven, waar enkelen onterecht beslissen voor de ganse bevolking, het kan dus onmogelijk gaan over een meerderheid, wanneer men 27% v/d Vlaams Belang kiezers uitsluit, de grootste partij in Vlaanderen. Vroeger hield men wel rekening met verkiezingen waarin één partij de meerderheid aan stemmen had gehaald en nu niet méér, waarom? Een partij die 27% v/d stemmen haalt mag volgens mij niet genegeerd worden, want meer dan 1.000.000 kiezers willen toch iets kwijt neem ik aan en willen dus iets van hun ideeen gerealiseerd zien want dat is toch politiek hé. Maar door het Cordon Sanitaire kunnen de correcten op een legale manier afstand nemen v/h Vlaams Belang.
Ja, dat mag. De particratie is een onderverdeling van de democratie. (Een mindere, maar het is er eentje.)
Maar dan nog. Waarom zou de grootste partij persé meegenomen moeten worden in een coalititie? Vanuit democratisch standpunt is daar géén enkele reden voor.
2 partijen die héél hard op elkaar lijken en die allebei 30% halen kunnen toch beter met elkaar regeren dan 1 partij die 40% haalt maar die totaal andere zaken zegt? (Cijfers een beetje verhoogd, ten einde het te vergemakkelijken.)

Zie. Die 27% wilt idd graag iets van hun ideeën gerealiseerd zien. Maar als het VB in de regering zit met bijvoorbeeld de cd&v, dan blijven de vld en spa 'in de kou' staan. Dat is toch logisch? Het gaat puur om meerderheden. Hoe die meerderheid gevormd wordt, is compleet indifferent. Dat maakt niet uit. Natuurlijk wilt een VB-kiezer liever dat het VB in de regering zit. Maar een SPa kiezer, een vld kiezer, een groen!kiezer, ... wilt dat doorgaans ook.
Daarom maken de partijen (werkbare in hun ogen) meerderheiden. En het VB wordt idd systematisch uit die meerderheid geweerd. Je kan dat irritant vinden. Je kan dat onfair vinden. Maar het is niet ondemocratisch.

Citaat:
Als het Cordon niet méér zou bestaan volgens u, hoe legt ge dan uit dat het Vlaams Belang overal dood gezwegen wordt? Hoe legt ge dan uit dat het Vlaams Belang zelfs geen forum krijgt bij de VRT om zijn standpunten toe te kunnen lichten. Hoe legt ge dan uit dat de pers in alle talen zwijgt over de standpunten van het Vlaams Belang. En ja het maakt wel uit hoe een meerderheid gevormd wordt die gans Vlaanderen moet besturen, want daar zitten 1.000.000 kiezers bij, die ook willen dat hun standpunten aan bod mogen komen. Hoe de meerderheid eruit ziet maakt voor u niets uit, wel wel u bent dus voor de willekeur en het natte vingerwerk!
Citaat:
Dat het u niks kan schelen, is erg egoistisch van u. Omdat uw partij wel aan de macht mag deelnemen kan het u niet schelen dat de “democratie” met de voeten wordt getreden voor die andere democratische partij, het Vlaams Belang!!

Ja, het VB wordt heel hard doodgezwegen...
Niet dus, hé.
'Zelfs geen forum bij de vrt'. => Ze worden op 2 na, op élk debat uitgenodigd. Is dat zo moeilijk te verstaan? Dat betekent dus dat ze gewoon gehoord worden. Behalve in 2 debatten.
En 'de pers' <= wat de vrije pers doet, is compleet en 100% haar zaak. (Of wil je wetten gaan invoeren die zegt wat de vrije pers wel en niet mag zeggen?) Verder is er natuurlijk de vb-website, die gewoon vrij toegankelijk is. En ten laatste komt het VB regelmatig op één. Volgens hun eigen cijfers wel te weinig als je het doortrekt naar de hoeveelheid kiezers die ze hebben. Dat is waar en daar mag (nee, moet) iets aan veranderd worden.

Zie. Democratie is mijn stokpaardje. Voor alles ben ik een democraat. En ik kan hier een uur zitten vertellen over de democratische spelregels (of het gebrek daaraan) in België. Maar het systematisch weigeren van andere partijen om met het VB samen te werken is dat niet. Zolang maar een meerderheid van het volk vertegenwoordigd is in de regering, is alles 'op dat vlak' in orde.

Citaat:
Het Cordon Sanitaire is tegen alle regels in de democratie, omdat de andere partijen één partij discrimineren. Het Cordon Sanitaire is nooit publiekelijk afgezworen door de correcten en dus gaan we er van uit dat ze het Cordon Sanitaire in stand willen houden en of daar een papiertje over bestaat doet niets terzake, feit is dat ze het goed laten voelen dat ze het cordon nog goed gebruiken in de strijd tegen rechts. U gelooft u eigen sprookje toch niet zeker wanneer u schrijft:
Citaat:
Als een partij met het VB wil samenwerken, dan doen ze dat gewoon.” Wat bent u goedgelovig zeg!! Hoe weet u zo zeker dat de correcten willen samenwerken? Telkens wanneer dit ter sprake komt in de media zijn ze zeer catogoriek tegen samenwerking met het Vlaams Belang, dus ze doen dus niet gewoon

Zie. ALS een partij wilt samenwerken met het VB, dan zúllen ze dat doen. Maar _ze_willen_niet_. Snap dat dan toch. (Het VB wilt trouwens ook nooit samenwerken met de SP-a. Dus die hebben ook een 'cordon' rond de SP-a. VInd jij da tlogisch? Ik vind dat logisch. Omdat de standpunten van SP-a en het VB mijlenver uit elkaar liggen, zou dat geen werkbare meerderheid zijn. En alle andere partijen vinden zo over het VB. Zij denken/vinden dan het niet zou gaan. En daarom gaan ze het ook niet aan.
Dat is logisch. Zou jij samenwerken met iemand waarvan je denkt dat het niet zou klikken?

Ze zijn tegen de samenwerking omdat ze niet willen. ALS ze zouden willen, dan zouden ze het gewoon doen. Niets verbied hen dat.

Citaat:
Het Vlaams Belang zal de Vakbonden NIET afschaffen en wel hervormen in de zin dat er geen gesjoemel meer kan optreden. Waarom moet de vakbond geld beheren van de belasting betaler? Waarom moeten zij de doppers uitbetalen? Dat is voor niets nodig en daar wil het Vlaams Belang terecht een einde aan stellen, natuurlijk wordt er daardoor op zere tenen getrapt van de correcten en daarom weer eens het Cordon Sanitaire, begrijpt u!!
Nee. Daarom willen ze niet met het VB samenwerken, omdat die stellingen verkoopt waar zij totaal niet mee akkoord gaan. Snap je?

Citaat:
Omdat ik een autochtone Belg en Vlaming ben, moet het eigen volk voor gaan. De huidige ongecontroleerde immigratie golf is zo groot in omvang dat er op termijn problemen gaan optreden die hadden kunnen vermeden worden als men ze niet had toegelaten! Ze treden nu al op in mijn stad zie ik dagelijks de pesterijen van vreemdelingen die doelloos rondzwerven in de straten en in groepen van zo’n achttal kerels, waarbij ik een bijkomend onveiligheidgevoel krijg.
Onterecht hoor. Het meerderheid van die groepjes doet niets. En een bepaalde vorm van immigratie is nodig, als je de vergrijzing wilt opvangen.

Citaat:
De vrouwen lopen hier met kopdoeken rond en soms hebben ze kopdoeken aan die hun hele lijf inpakken tot op hun tenen, dan stel ik mij toch de vraag waarom doen ze dit? Men zou toch kunnen verwachten dat ze zich zouden aanpassen aan de autochtone bevolking, maar integendeel steeds zie ik er meer en meer met zo’n kledij rondlopen en dat kan niet toevallig meer zijn. Het kan niet anders of die vreemdelingen lopen hier gefustreerd rond, die zullen ook wel in de gaten hebben dat ze hier niet welkom zijn!!
Citaat:
Voor mij maakt de afkomst wel iets uit, want die vreemdelingen komen hier profiteren van onze welvaart daar waar ze in hun land moesten zijn om daar de welvaart op te krikken. Hoeveel miljoenen betaalt het OCMW niet uit aan matriele hulp van die vreemdelingen waar het had kunnen vermeden worden als men ze had buiten gehouden en of onmiddellijk zou terugsturen naar land van herkomst
Iedere autochtoon hoort hier en iedere vreemdeling hoort niet hier!!

Zie. Het meerderheid van al die mensen (zeker de jongerne) zijn hier gewoon geboren. Wil je die 'terugsturen' naar een land waar ze in vele gevallen nauwelijks affiniteit mee hebben? Die zijn opgegroeid in een Westers land. Er bestaat dan niet zoiets als 'terugsturen'.
De deur toe zetten voor nieuwe generaties, waardoor de problemen steeds terugkeren, is imo wel gerechtvaardigd. Maar de mensen die hier (geboren) zijn, die kun je niet 'terugsturen'. Ze zijn terug. Dat zijn Belgen.

En 'onze welvaart profiteren'. => Dat valt ook goed mee. Als zij het niet waren, dan hadden we wel andere samenlevingsproblemen. Bijvoorbeeld ene armer land omdat we indertijd geen gastarbeiders hadden gehaald. Heel veel van onze welvaart komt daardoor. Dus 'sorry' als hun kinderen daarvan profiteren.
En de nieuwe immigranten? Tjah, slechte wetten in zake familiehereniging en dergelijke zijn daar de oorzaak van. Daar kan je idd wel (veel) aan sleutelen, imo.
Citaat:
Het NSV heeft niets te maken met het Vlaams Belang en omgekeerd is ook waar. Weer zo’n bewering die kant nog wal raakt, maar die sommigen negatief kan beïnvloeden en voor anderen dan weer de waarheid wordt!

Niets te maken is veel gezegd.
Maar idd. Officieel niets.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden