Los bericht bekijken
Oud 14 december 2003, 02:36   #25
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Ja Dies. Als ge nooit buiten komt is het inderdaad moeilijk om aan te nemen dat inderdaad meer dan 1 belg op 10 onder de armoegrens leeft.
Dat zijn dus alleenstaanden die met minder dan 600€ en gezinnen die met minder dan 750€/maand moeten rondkomen. Ooit al eens geprobeerd? Ook nog huishuur , diverse belastingen en gezondheidszorgen betalen natuurlijk.
Ik ben full time begonnen aan 26,000 BEF netto per maand in een startup terwijl ik nog twee jaar studeerde.

Het was niet gemakkelijk om rond te komen, toch heb ik nooit honger gehad.

Later heb ik mijn hebben en houden verkocht om in een land met minder sociale zekerheid mijn kans te wagen als migrant met een idee. Ik had toen voor een aantal maanden geen enkel inkomen wegens verboden om te werken in de VS.

Wat mij vooral is opgevallen is dat hoe minder ik klaagde en hoe meer ik er een positieve instelling op nahield tov mijn situatie, hoe meer vrienden ik maakte en op hoe meer hulp ik kon rekenen.

En, heb jij al eens geprobeerd om als zelfstandige uw eigen bedrijf uit de grond te stampen? Kwestie dat we dan alletwee verzekerd zijn dat de tegenpartij begrijpt waarover er gepraat wordt. Of was het niet uw bedoeling om dat aan te tonen?