Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2007, 15:38   #43
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als de man zo gewelddadig was zoals hier door sommigen beweerd wordt, dan was het niet bij dat ene incident gebleven. Dan hadden de feiten zich opgestapeld, zowel in als buiten zijn werk. Dat is nu niet het geval.

Iemand die al een respectabele loopbaan achter de rug heeft en daarin een vlekkeloos dossier heeft, moet men niet van alle zonden Israëls betichten.
Precies.Zo een mens dat daar al jaren werkt zonder last te veroorzaken, vliegt van de éne dag op de andere buiten voor een voorval dat jaren geleden gebeurde, en waarvoor hij reeds beboet werd.Ik vind dat hij dus zijn schuld aan de gemeenschap betaald heeft.Waarom zijn huidig leven verknoeien?Zo een habbekratsen zou men, als er geen recidive was daarna, na 5 jaar moeten schrappen uit uw strafregister.Hoeveel lopen er rond die heel hun leven gekloot worden voor een paar "jeugdzonden"? Het gaat immers niet om diefstal, bedrog , verkrachting en dergelijke, juist over een vechtpartij... Voor echt ernstige feiten ben ik dan weer voor de doodstraf, dat is een andere discussie, maar ik wil dit benadrukken omdat niemand zou denken dat ik overdreven vergevingsgezindheid wil prediken...
Wees wat strenger voor echt krapuul, en wat minder moeilijk voor normale mensen die eens een foutje begaan hebben...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden