Discussie: Nieuwe kieswijzer
Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2007, 20:26   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat was zowat mijn conclusie. Bij Open-VLD kijkt men trouwens niet eens naar het programma, maar naar het programma van 8 jaar geleden (want intussen is dat duchtig veranderd). Zelfde opmerking voor de SP.a, zoals Solidarnosc weet aan te dragen. Want zowat iedereen met ogen en oren aan zijn hoofd weet dat de SP.a intussen de partij is van de hoogopgeleide veelverdienende 'intellectueel'.

conclusie (voor mij dan toch): zulke kieswijzers zijn er gewoon om de mensen in de val te doen lopen van de beloften. Vroeger moesten de politici zich daarvoor op marktjes en aan fabriekspoorten voor uitsloven maar nu wordt hun programma (dat ze toch niet volgen) via kieswijzers aan de man gebracht. Zelfs de leugens worden aan een webscriptje overgelaten.
Goed verwoord. Het is inderdaad opvallend hoe de media zonder probleem de rol van de politici hebben overgenomen om de mensen zand in de ogen te strooien. Ik krijg er de klere van dat hoewel er 100.000 man op straat komt om te protesteren tegen het beleid van de SP.a al die mensen braafjes weer in het SP.a kotje terecht zullen komen. Opvallend ook hoe centraal de SP.a staat. Alsof ze schrik hebben dat de SP.a ergens buiten een cirkel valt.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden