Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Daar ben ik het mee eens. We spreken natuurlijk wel over het parlement, dat in de eerste plaats het wetgevend orgaan is. Ik vrees dat arbeiders ietwat verloren zullen lopen in het wetgevende werk, dat toch vrij technisch van aard is. Anderzijds heeft het parlement ook een controlerende functie én is het de ruimte waar gedebatteerd zou moeten worden. Die verschillende functies vragen om mensen met verschillende capaciteiten. Nog los van de vraag of die functies vandaag überhaupt vervuld worden...
|
Akkoord. Maar ik ben er wel van overtuigd dat tegenover de intellectuele overmacht van een bepaalde groep een temperende en realisitische groep "arbeiders" moet zijn om alles terug in perspectief te zetten.
Men kan bijvoorbeeld een heel ingenieus systeem uitdenken om de hele openbare belastingen te hervormen. Zoals vivant heeft gedaan. Alleen trekt de gewone man dit niet, het is te revolutionair. Te vernieuwend. Sommige mensen zijn voor zulke dingen niet klaar. De invoering van de euro was al een drama voor sommigen....deze mensen moeten er voor zorgen dat die innovaties er wel komen, maar geleidelijk, en met aandacht voor de zwakkeren in de maatschappij.
Citaat:
De aard van de problemen is toch heel anders. Ik zou dan eerder aan filosofen denken.
|
Niet direct.
Laat die mensen aub waar ze zijn