Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2007, 21:59   #5
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ik hou ook niet van vernietigen. Ik ben meer van peace & love, yeah.
Ik hou wel van vernietigingen, zolang ze natuurlijk het Algemeen Belang dienen.

Wat we nodig hebben is de vernietiging van het puur technocratische, anti-democratische Europa van de kleine elite die daar geld uitklopt om zichzelf en een paar bedrijven te verrijken op onze kosten.

We moeten in de plaats, zoals de Fransen massaal zegden, een sociaal Europa durven uitbouwen, dat de chantage van de globalisering recht in het gezicht durft kijken en ze aanpakt. Wij kunnen dat, als Europeanen.

Wij moeten onze macht durven gebruiken om op economisch vlak een race naar omhoog in te luiden, waarbij iedereen op deze aardkloot betere lonen krijgt, meer sociale rechten en een beter milieu.
Want nu werkt het Europa van de marktfundamentalisten alleen mee aan een race naar beneden: uitholling van onze sociale systemen en voortdurende verplaatsing van kennis, kapitaal en arbeid naar lage-loon landen, waarmee ze ons dan chanteren ("geef uw leven op, of we verhuizen naar China").

Dat moet nu echt eens gedaan zijn. We gaan globaliseren langs links, in plaats van langs rechts. En we gaan de macht van het sociale Europa daarvoor gebruiken.

Maar we moeten dat natuurlijk eerst opbouwen, en dat kan alleen door een stuk van het markfundamentalisme van de eurocraten total zu vernichten.
C2C is offline   Met citaat antwoorden