Citaat:
VLD-partijbestuur coöpteert 6 verruimers tot bestuurslid
BRUSSEL 16/12 (BELGA) = Het VLD-partijbestuur heeft maandag zes nieuwe leden gecoöpteerd. Het gaat om de NCD'ers Johan Van Hecke, Karel Pinxten en Raf Vermeire, en om de ex-Spiritisten Fons Borginon, Patrik Vankrunkelsven en Vincent Van Quickenborne.De coöptatie komt er nadat de partijstatuten op het congres van 7 december gewijzigd werden. De voorbije maanden mochten een aantal verruimers reeds zonder stemrecht aan de vergaderingen van het partijbestuur deelnemen. Dat zorgde voor heel wat ongenoegen bij bepaalde geledingen van de partij, zoals de jongeren of het Liberaal Appel. Daarop werd beslist de statuten van de partij aan te passen. Voortaan kan maximaal 15 procent van het partijbestuur gecoöpteerd worden door een tweederden meerderheid van de verkozen bestuursleden. Die nieuwe bepaling werd maandag dus toegepast, waardoor de zes nieuwe VLD'ers volwaardig lid worden van het partijbestuur. (IVA).
|
En nu afwachten wat die verruimers gaan uitsteken bij de VLD! Ik denk dat sommige VLD'ers zich niet gaan terugvinden in de gedachten van sommige van deze verruimers. Ik schiet hier niet op alle liberalen, maar ik vind het triestig dat een partij tracht te groeien door andere groeperingen op te slorpen. Wie verliest dan zijn eigen waarde? De verruimers of de VLD?
Jörgen Noens