Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan
Dat maakt niet uit, deze groene energie zou zonder de bussen in het normale electriciteitsaanbod terechtkomen, maar door deze bussen gebeurd dit niet. Het normale electriciteitisaanbod moet echter wel op peil blijven en dus zetten we de conventionele centrales maar een stapje harder waardoor de CO2-productie weer omhoog gaat. De netttowinst hiervan? Die is er niet er is zelfs een verlies aangezien de productie van waterstof niet ultiem werkt en er dus een energieverlies optreedt.
|
Techniek zal constant beter worden.
Voordeel van een hybride is dat je de energie die bij een gewone motor met remmen verloren gaat in principe voor een goed stuk kan terugwinnen.
Tevens heeft een bus een vrij groot dakoppervlak, als je dit bezet met zonnepanelen, kan ook via die weg constant een hoeveelheid elektrische energie in het systeem gepompt worden.
Je zal hoedanook moeten vertrekken met een gevulde waterstoftank vermoed ik, maar ze kan op deze manier toch al wat kleiner gehouden worden.
Maar het blijft een hele opgave, dat wel.
Er zijn veel alternatieven, maar geen die er met kop en schouders bovenuit steekt.
Het zal dus wat aanmodderen wezen tot er één of andere echte doorbraak komt.