Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
Heel simpel.
Door een loonkostenverlaging is het aanwerven van arbeid aantrekkelijker. Je 2de is dus het meest correcte antwoord. En ja, dat gebeurt. Elk land dat zoiets systematisch doorvoert, kan daarover getuigen.
Maar je sprak mij niet aan. Ik ben verre van een sympathisant.
Zelfs hun SE-programma vind ik te gek om los te lopen. (Maar ik vind dat van PVDA en CAP ook nog veel gekker.)
|
Jammer genoeg spreken de feiten je tegen.
Sinds de loonlastenverlagingen, die trouwens al jaren aan de gang zijn, is het percentage van het BNP dat eindigt als loon voor werknemers enkel gedaald.
Er zullen zeker enkele concrete goede voorbeelden te vinden zijn die je stelling ondersteunen, maar die nemen niet weg dat er op grote schaal geprofiteerd wordt door de aantrekkelijke ondernemingsvoorwaarden in België zonder werkgelegenheid of lonen in ruil te laten stijgen.
Wanneer een bedrijf als Opel na jaren van hogere flexibiliteit, loonmatiging en fiscale bevoordeling het lef heeft om ondanks waarborgen duizenden werknemers aan de deur te zetten, dan moet de politiek daar op reageren door de cadeaus die gegeven zijn terug te eisen.
Geen enkel traditionele partij heeft daar ook maar met een woord over gerept.