"Individuele aanpak" etc: strondverwende jeugd
Tegenwoordig leest ge niks anders nimeer vanda gezeik en ge moet maar eens naar buiten zien voor het resultaat: kapsels in alle richtingen en alle kleuren, slappe ruggen, T shirts met vanalles erop man man man waar gaat da naartoe? cannabis moet nu blijkbaar ook kunnen, vroeger wast een frisse pint en daarmee gedaan, we moesten al geluk hebben dat die fris was meestal was het warm, kloegen we? neen!
zelfs jeugdbewegingen zijn nimeer wat ze geweest zijn : ze zijn opvangcentra geworden omda de ouders hun klein manne nemeer in de hand hebben en waarschijnlijk zit minstens een kwart onder hen stiekem cannabis te roken daar
man man man
en opn school dan: indivuele aanpak? jawatte vroeger was er nog de druk van de omgeving om te slagen maar nu? "oh hij is autistisch meneer" "ze heeft zoveel last van haar maandstonden" "hij heeft ADHD meneer" al die individuele aanpak neemt alle tijd in van waarover het allemaal echt draait (of toch zou moeten): WERKEN EN STUDEREN
daarbij lijkt de helft van de gasten erbij te lopen als kwafeurs: met zo'n haar voor hun gezicht of in piekskes, maar echte vent zijn? ho maar
seffes op weg naar men werk moek langs een school passeren: ik kan al raden wat ik zie : rondhangende jongeren die "sigaretten" roken, en vooral niet in de klas zitten, met een verveelde blik op hun halfontiwkkelde apensmoel
en dan maar zagen dat de oudere generaties ouwe zagen zijn wel ik kan u verzekeren dat er vroeger tenminste nog echte venten en normen en waarden zijn die de ouders blijkbaar nimeer doorgeven aan hun kroost
"ze zijn slim genoeg meneer om zelf te kunnen beslissen wat goed of kwaad is" "mijne zoon doet da ni zenne" of "...kan er verstandig mee omgaan (drugs, vrijheid)
wie dit niet ziet is echt gehynotiseerd door de rooie media van paars die "hoogbegaafd" alles analyseren en beterweten waarom heeft HET VOLK ( en ik bedoel ni alleen de gazet) iets te zeggen?
|