Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2007, 13:02   #523
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Religie zou ik niet direct onderbrengen onder 'kennis'...

Het niveau van opleiding van tegenwoordig is hoog. Kinderen en jongeren moeten al veel NUTTIGE kennis opdoen voor het verdere leven...

Gaan we nu ook onze kinderen hun hoofden nog volsteken met 'kennis' die uit verzinsel-boekjes komen? Ik krijg spontaan medelijden met mensen die uit het hoofd, versen, paragrafen met nummering en al kunnen reciteren. Als die moeite en kennis-gulzigheid voor NUTTIGE zaken waren gebruikt toen ze jong waren dan zouden ze met die NUTTIGE kennis op z'n minst iets kunnen gedaan hebben... Dan zijn ze beter dat ze de telefoonboek leren, daar heeft men mss later nog iets aan...

De waarden en normen gaan jongeren, geloof me gerust, NIET uit een geloof of boekje halen.Dat krijgen ze mee van ouders, leerkrachten, en ervaring. Van sommige heb ik de indruk dat ze denken dat 'een goed mens' alleen maar een gelovige kan zijn, de kerk, religie, of god mogen toch eens met dat patent op 'goedheid' komen aanzetten...
Voor u lijkt dit nutteloos, maar niet voor diegene die de verzen van de bijbel of de soera's van de koran vanbuiten leert. Hij kan er zich maar goed bij voelen. Hij zal minder ziek worden misschien (omdat hij zich goed voelt), en daardoor een mindere financiële last zijn voor de maatschappij en dus én bijgevolg economisch nuttig.

Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2007 om 13:30.
system is offline   Met citaat antwoorden