Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Allemaal een mooie uitleg van de politiekers alleen denk ik de werkelijke reden is om de laatste vreemdelingen in België over de streep te krijgen. Voor de Marrokanen en Turken was er geen probleem. Die konden hun nationaliteit toch niet verliezen. Voor sommige andere nationaliteiten wel. Velen waren bang dat ze hun nationaliteit moesten opgeven wanneer ze Belg zouden worden. Die vrees valt nu weg. Ze mogen nu officieel 2 paspoorten hebben. Dus is er nu geen enkele reden meer voor die vreemdelingen om niet Belg te worden.
Of in het geval van een Turk of Marokkaan. Hij gaat op pensioen en wil terug in zijn heimat van zijn Belgisch pensioentje gaan genieten. Als Belg kan hij zijn volledig pensioen behouden. Als Marokkaan niet. Hoe moest hij zich dan officieel gaan inschrijven in Marokko? Probleem nu opgelost. Hij kan zich nu gewoon terug vestigen als Marokkaans staatsburger zonder zijn pensioen te verliezen. Hij blijft hoedanook Belg.
Ik kan mij niet voorstellen dat de PS zo bekommert was over de Belgen in het buitenland. Brengt hen nauwelijks stemmen op.
|
Klopt wat betreft de Marokkanen maar niet voor Turken; het heeft echter voordelen voor Turken om "mee te liften" op dit oorspronkelijk voor Marokkanen bedachte privilege.
Uiteraard gaan vergelijkbare voordelen nu (eindelijk) ook van kracht worden voor autochtone Belgen maar de Nederlandse "volksvertegenwoordigers" zullen zoiets voorlopig nog wel kunnen afhouden.