Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greet Van Gool
Beste Bittersweet
het is juist één van de verwezenlijkingen van deze regering dat ze het budget voor de gezondheidszorgen onder controle gekregen hebben. Niet alleen voor de overheid, maar ook voor de patiënt zijn er heel wat sociale maatregelen genomen : de invoering van de maximumfactuur (nog van de vorige legislatuur maar verder uitgebreid nu, met onder meer bijzondere aandacht voor chronische zieken), speciale maatregelen in verband met terugbetaling van remgeld voor bepaalde categorieën van mensen, de generische geneesmiddelen (juist bedoeld om de prijs van de medicamenten te doen dalen, wat ook zijn doel niet mist).
Inzake hospitalisatieverzekering : de Voorzorg is wel een van de weinige "verzekeringsmaatschappijen" die ook nog toegankelijk zijn voor ouderen - die worden bij heel wat andere maatschappijen uitgesloten.
Vriendelijke groeten
Greet
|
Ik twijfel er niet aan dat ouderen veel meer kans maken om uitgesloten te worden door priveverzekeringsmaatschappijen,en dat de voorzorg inderdaad nog schappelijk van prijs is,net zomin twijfel ik aan de formule van de dienstbaarheid van de sociale accenten die worden gelegd juist om het betaalbaar te houden,maar we betalen met zijn allen wel een pak meer,waarom heeft men anders de bijdragetaks ingevoerd? toch juist om het leefbaar en werkbaar te houden.
En dat is nu juist het verwijt dat u van vele mensen zal horen,paars verlaagt de belastingen ,maar we voelen er niks van,paars vraagt extra bijdragen die mensen wel onmiddelijk voelen,paars voert het generatiepact in om de pensioenen betaalbaar te houden,weer iets dat de mensen aan de lijve ondervinden,daarentegen stijgen de lonen bijna niet en het duurder worden van produkten stopt niet en de indexstijging voelen we pas maanden later.
Voorts dienen onze sociale kassen om mensen op te vangen die er al jaren aan hebben bijgedragen.
Ik stel het u even voor zoals prof.Vermeersch het stelde,onze sociale zekerheid kan niet overleven als men blijft uitdelen aan iedereen!
Ik gun iedereen zijn leven ook vluchtelingen, maar andere bronnen zullen aangeboort moeten worden wil men vermijden dat onze sociale zekerheid niet in mekaar stort.
Vriendelijke groeten terug Bittersweet.