Los bericht bekijken
Oud 16 december 2002, 16:38   #1
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Mohamed Talhaoui eerste allochtoon op VLD-lijst

Zus Fauzaya Talhaoui wordt lijsttrekker bij Agalev, broer Mohamed kiest voor de VLD. Hij wordt er de eerste allochtoon en vraagt een sterke plaats, want de 29-jarige manager bij de Europese Commissie heeft echt politieke ambities. De VLD is gewaarschuwd: Talhaoui is voor stemrecht voor migranten

Enkele citaten van Mohamed Talhaoui:

"Wat brengt u bij de VLD, als u weet dat die partij tegen het stemrecht voor migranten is. Nu niet, nooit niet, zegt voorzitter Karel De Gucht. ,,Veel VLD'ers zijn voor dat stemrecht. Ik ben ook tegen de snel-Belgwet die de VLD heeft laten goedkeuren." Jond-VLD versus Decroo, Ward Beysen, Van Quickeborne ... en nu Mohamed Talhaoui. Er is duidelijk geen eensgezindheid binnen de partij. De Gucht zegt nu niet, nooit niet en Mohamed Talhaoui zegt dat vele VLD'ers dat wel willen. VLD laat een snel-belgwet goedkeuren ... hij is er tegen!

In de Burgerkrant van de VLD schrijft de voorzitter van de VLD-Borgerhout: ,,Al meer dan tien jaar ziet elke Borgerhoutenaar het moslimfundamentalisme in Borgerhout toenemen, door uiterlijke tekens en houdingen. Anderzijds voorspelt de Nederlande criminoloog Frank Bovenkerk dat de criminaliteit bij migranten in Antwerpen nog sterk zal stijgen. Het verband tussen die islam en criminaliteit is nog steeds een taboe dat overeind blijft.'' Wat vindt u hiervan? ,,Ik denk dat ik die man eens zal moeten opzoeken om de waarheid te vertellen. Enige nuancering is op zijn plaats.'' Ook met deze persoon komt hij niet overeen! Hij zal de man eens opzoeken om de waarheid te zeggen.

En dan nog over zijn zuster ... lijsttrekker voor Agalev, zij is een "excuus-Truus", waarop de zuster hem een "excuus-Ali" noemt! Toffe familiesfeer

Bij de VLD krijg ik veel meer ruimte en vrijheid, bij de liberalen gaan de persoonlijke kansen nog altijd hoger dan die van belangengroepen, waar Agalev nog steeds voor opkomt.'' Aaaa bij de VLD krijgt hij meer persoonlijke kansen dan bij Agalev. Ja, een reden als een ander op een stap in de politiek te zetten.

En wie gaat in Antwerpen zijn kansen moeten afstaan om deze persoon zijn persoonlijke ambities te laten waarmaken? Misschien Beysen?

Jörgen Noens