Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli
Wat heeft deze opmerking nu te maken met hetgeen ik stelde ????Ik denk, Driewerf, dat je niet goed weet waar ik eigenlijk op regaeerde: Proletarier schreef dat sinds de oprichting van CAP de PvdA iets gelijkaardigs wil worden. En hij voegde eraan toe: waarom worden de PvdA-ers niet met zijn allen lid van CAP. Iks telde dat de PvdA al lang voor de oprichting van CAP bezig is met een vernieuwingsproces, dat de PvdA veel groter en betyer georganioseerd is dan CAP en dat de paar honderd CAPleden dus beter de 2500 leden tellende PvdA kunnen vervoegen.
En op die reaktie van mij kom jij dan af met de 15 decemberbeweging. Wat heeft dat er nu mee te maken? Die beweging heeft geen electorale bedoelingen en is noch voor CAP, noch voor PvdA een politieke concurrent. De 15decemberbeweging wil binnen ABVV en ACW de kritische stemmen bundelen die voor eenheid van de vakbeweging zijn en die zich niet laten inkapselen door het neo-liberale gedachtengoed van eender welke partij. De 15 decemberbeweging is voor elke anti-kapitalistische organisatie een bondgenoot. Vanmaf de oprichting van de 15 decemberbeweging is vanmuit bepaalde hoek geinsinueerd dat het een mantelorganisatie is van PvdA. Limburgse Leeuw vertelde op dit forum ooit dat hij dat gehoord had van LSP-ers. Leuk voor al die vakbondssecretarissen en delegees om dat etiket opgeplakt te krijgen. En overigens is ook Debunne, toch een van de initiatiefnemers van CAP een van de initiatiefnemers van de 15 decemberbeweging.
Om samen te vatten;
De PvdA bestaat al veel langer dan CAP, zeggen dat PvdA de CAP imiteert slaat toch echt nergens op.
De 15 decemberbeweging is een autonome organisatie en het is groffe etiketplakkerij om te stellen dat het een mantelorganisatie van PvdA zou zijn.
|
Vavli ik heb de verkiezingsfolder van de PVDA gezien, echt professioneel gedaan, en goede punten naar voorgeschoven in dat 25 puntenplan, ik denk dat je gelijk hebt dat PvdA niet bang is van CAP.