Discussie: armoede
Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2007, 16:43   #92
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=labyrinth;2666546]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) Natuurlijk moeten ze zich kunnen ontplooien...... maar kunnen ze dat wel als Vlaanderen in binnen- en buitenland een beeld schets van Wallonië die hen als gebrekkigen en profiteurs voorstelt ?
2) Als Vlaanderen zich steeds weer op buitenlandse reizen zelf in de kijker zet ?
3) Concurrentie wel, geen oneerlijke concurrentie en al helemaal geen monopolie op de Belgische economie.
4) Het Vlaams parlement had wel degelijk een probleem met een internationale verbinding die niet door Vlaanderen zou lopen want logisch dan krijgen ze immers geen deel van de toch al schaarse economische koek van Wallonië. Wallonië betwist toch ook niet die kust en de havens die Vlaanderen zoveel welvaart bracht. Gun uw buur ook eens iets.
5) Ergens toch een beetje bang hoor....... Sarkozy en zijn premier zijn luxebeestjes, waarom zou rechts vooral extreem-rechts in België anders zijn ?
6) Allicht, allicht ..... maar u kunt niet ontkennen dat uw Vlaams symbool afkomstig is uit het dierenrijk en als u hem bovendien nog een allochtoons tintje geeft mag er toch eens geglimlacht worden....... of is uw Vlaamse kracht zo vlug op haar teentjes getrapt ?
1) Men is in eerste plaats zelf verantwoordelijk voor het beeld dat men uitstraalt.
2) Vl zorgt voor 80% van de uitvoer, en promoot zichzelf.
Denk jij dat Duitsland Frankrijk promoot, of dat VSA China promoot, of dat Ford volkswagen promoot?
3) Is Vl nu ook al schuldig omdat we teveel produceren? Onzin.
4) Ik gun van harte aan mijn buur Wallonië alles wat ze door eigen inspanning bewerkstelligen.
Ik vind dat Vl en W er alle voordeel bij hebben zelf ongehinderd hun eigen potje koken, zonder inmenging van de buur.
5) Bange blanke vrouw. Zopas gaf je Sarkozy voorlopig nog een beetje krediet. Dat is nu reeds opgebruikt!?
Je hebt blijkbaar ook geen vertrouwen in het oordeel van la Grande Nation!
6) Je zeldzame glimlach is beter dan een verzuurde opmerking. Maar een verhaaltje over een Haan mag je zelf schrijven.
luc broes is offline