Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2002, 14:19   #103
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
Beste thomas, de verwijten die u naar Pieterjan zijn hoofd gooit zijn ronduit schandalig.
Ten eerste heeft Pieterjan hier nog nooit blijk gegeven van haat tgenover de Waalse bevolking of welke ook, integendeel.
Ten tweede is het zeer eigenaardig hoe u hier Vlaamsbewustzijn, linkt aan "Hitleradoratie"
Ten derde is uw verwijzing naar Het Vlaams legioen bijzonder slecht gekozen, als men weet dat een groot deel van die Vlaamse vrijwilligers weigerden om een eed van trouw te zweren aan Hitler.
Ten vierde, kan ik mij niet van de indruk ontdoen, dat u helemaal niet zo open staat voor allle meningen, zoals u beweert.
Uw reply's tonen namelijk het tegendeel aan.
Ik zeg toch ook niet dat Belgicisten, straatkrapuul is, zoals de "verzetstrijders" van het laatste uur, die bij de "bevrijding" flink het varken uithingen.
Beste Robrecht,

wat ik zeg over het vlaamse legioen klopt voledig, ik woon in het waasland en dat is een van de grootste vlaams nationalistische streken, de vu is hier onstaan. In Beveren-waas ( geverstigd in het waasland ) Was tijdens de tweede wereldoorlog een vlaams gezinde stad, al deze vlamiganten redeneerden zo:

Hitler beloofde vlaanderen een eigen autonomie binnen het derde rijk, hitler had namelijk een boontje voor vlaanderen. En beloofde dat die enkel voor vlaanderen was en niet voor walonië. En het vlaams legioen was voledig vrijwillig, in het onstaan dan toch, op het einde van de wereldoorlog waren ze aan het verliezen en toen wouden ze uitraard niet meer meedoen.

Over pieter-jan, heb het misschien verkeerd uitgedrukt, maar ik verwijt hem niet dat HIJ een fascist is, maar het begint met die haat, naar verschriking dat je het erg vind dat het niet in U taal is geschreven maar in die van een ANDER, ik heb daar absoluut geen problemen mee.

En ik aanvaard ieders mening, ik ben gewoon tegen haat, of hebt u daar problemen mee? Misschien moet u eens een paar boeken geschiedenis lezen en de feiten aanvaarden, ondanks dat u zelf vlaams gezind zijt. Want Ge kunt er nooit aandoen wat u voorouders hebben gedaan. Zodus ik verwijt u niks! En bij deze hebt u dus ook u eigen regel overtreden:
Ik zeg toch ook niet dat Belgicisten, straatkrapuul is, zoals de "verzetstrijders" van het laatste uur, die bij de "bevrijding" flink het varken uithingen.

thomas

p.s mijn verontschuldigingen aan pieter-jan als dit als een verwijt is aangekomen
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden