Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Hi duupje, zelfs ben ik momenteel dakloos, omdat de nieuwe huisbaas zonder enige vooropzeg mij de dag dat het huis op zijn naam stond bedreigde op allerlei manieren en na twee weken dreigen mijn hele woonst verbouwd heeft. (de vanduyststraat deurne).
Voor huursubsidies te krijgen moet ge aan bepaalde voorwaarde voldoen. Maar dat is niet het echte probleem ze stellen ook eisen aan de oppervlakte en de indeling van de woonst. En ik ben nu al drie maanden op zoek naar een woonst, maar er is geen woonst die aan alle normen voldoed voor de prijs van 400€. Want de maximum huurpijs mag dan ook maar 400€ zijn. Huurprijzen die misschien opgingen een jaar of tien geleden  .
|
Hoi armoede,
Ik ken u via kobaf, ik woonde in dezelfste straat als jij.
De maximum huurprijs is opgetrokken tot 485€ sinds kort.
Ik was ook op zoek naar een betaalbare woonst, ik ben er voor van provincie veranderd en heb er nog gene second spijt van gehad. Hier in mijn straat staat nu nog huis te huur voor 350€ met 2 slps, hier is het nog te vinden. En bovendien betaalbaar.
Zelf huur ik nu een heel ruim duplex app met 3 echt ruime slpks voor nog geen 400€ per maand, met cv, badk met ligbad etc. Dus het is echt nog te vinden hier. In Antwerpen is het echt rampzalig gewoon, ik heb me gek gezocht.
Ik hoop dat je rap wat vind, mss ook eens verder dan Antwerpen gaan zoeken éh ?
Groetjes
Duupje
Btw dien huisbaas, ik dacht dat gij aan de shotokan dojo woonde, dien mag u der zomaar niet uitkijlen zene. Wrm heb je dat zo gelaten ? Dien kan dreigen zoveel hij wil eigenlijk. Ge hebt recht op 6 maanden.
PS : ik heb de proef op de som genomen, normaal voldoe ik aan alle voorwaarden voor zo'n subsidie. Ik ben benieuwd of ik al dan niet geweigerd zal worden. En hoelang het zal duren eer ik er wat van hoor.