Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2007, 13:58   #16
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het staat me inderdaad ook voor dat de bedreiger van Mimount zelf een allochtoon was geloof ik. dus dan k�*n het geen racisme zijn natuurlijk
Het is niet de afkomst van de dader die bepaalt of er racisme in het spel was, wel de motivatie. Maar soit, de dader (Philippe De Cloet) was bij Bousakla bovendien ook helemaal geen allochtoon.

Citaat:
Wel interessant om weten dat je dus mag doodsbedreiging �* volonté maar wèl snel een mailtje met "ik meende het niet echt hoor, het was maar om te lachen" moet sturen binnen de... hoeveel slapeloze nachten?
Dat mag dus niet. Daarom ook dat de man in kwestie daarvoor werd veroordeeld. En het is nogal logisch dat zaken zoals spijt (en her oordeel over de oprechtheid daarvan) een rol spelen in de strafbepaling.

Citaat:
Enfin tussen 500 euro boete en zes maanden gevang en 1 euro boeten en verschoning (of wat was het ?) is wel een groot verschil. Daar kan je véél "ikke nie gemeend" mailtjes voor sturen denk ik.
Je zit er weeral eens naast. Bij Bousakla eiste het OM 6 maanden gevangenis en een geldboete, maar werd de dader veroordeeld tot 46u werkstraf. Bij Annemans eiste het OM een werkstraf van 80u en kreeg de dader strafopschorting. Zowel Bousakla als Annemans kregen bovendien 1 euro schadevergoeding. De dader bij Bousakla betoonde pas zijn spijt na arrestatie. De dader bij Annemans uit eigen beweging voor de arrestatie.

Citaat:
Zit er hier niemand met "psychische problemen"? die dan een paar doodsbedreigingen naar laten we zeggen... Fouad Ahadir of zo kan sturen en dan na een paar dagen een "ikke nie gemeend" mailtje.
Nu weten we toch al dat het "verschoning" en één eurootje boete is nietwaar?
Zoek eens op wat strafopschorting betekent ofzo. Met verschoning heeft dat niets te maken. De dader is wel degelijk schuldig bevonden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden