Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2007, 14:27   #23
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Beste Kim,
Je bent nu voor een sterk federaal uitgebouwd België. Toch heb je een verleden bij een unitaire partij.

Hoe was je in contact gekomen met de BUB? Was je er van in het begin bij? Hoe heb je ze leren kennen?
Beste Lomeanor,

Na mijn deelname aan expeditie Europa kreeg ik telefoon van Hans Van de Cauter. Samen met een andere deelnemer aan bovengenoemd "congres" was er een Belgisch gezinde partij opgericht (de BUB dus). Ik vond het geen slecht idee om een vergadering bij te wonen gezien ik volop bezig was met het verzamelen van informatie over België e.d.

Ik ben toen een eerste keer naar een vergadering in Leuven gegaan. Ik vond het een leuk initiatief en ik vond het opmerkelijk dat deze kleine partij resoluut voor België koos. Hun visie over unitarisme deelde ik niet voor de volle 100% maar ik kende toen ook geen enkele andere beweging. Ik heb toen een sprong in het onbekende gewaagd en dat heeft me zowel goede als minder goede momenten opgeleverd.

Citaat:
Dacht je toen dat je federale standpunt te verzoenen was met het unitarisme van de BUB of was je toen zelf unitaristisch gezind en ben je nu van mening veranderd?
Ik heb de mensen van BUB leren kennen toen ik volop bezig was een eigen mening te vormen over België. Ik kende toen amper het verschil tussen unitarisme, federalisme en confederalisme (erg, maar zo was het ). Zoals ik reeds vermeld heb deelde ik hun unitaire visie niet voor 100% (gezien je de staatshervorming in het juiste licht moet zien en België ook al wel het nodige had meegemaakt). Dankzij BUB ben ik in contact gekomen met de mensen van B Plus en dat zat gewoon van in het begin goed. Je praat met die mensen en je komt tot de conclusie dat zij dezelfde visie hebben, dat je de zaken vanuit eenzelfde standpunt bekijkt.

Citaat:
Ben je actief lid van B-plus? Zo ja, wat doe je daar dan allemaal?
Ik ben meer dan actief lid van B Plus. Ik ben voorzitter voor Antwerpen en zetel mee in het directiecomité en de Raad van Bestuur. Wat doe ik zoal? Ik zorg samen met mijn collega's voor permanentie op ons secretariaat in Antwerpen. Ik organiseer mee de vergaderingen op provinciaal vlak, contacteer politici voor debatten e.d., ik werk mee aan de organisatie van onze acties (en tracht ook aanwezig te zijn op acties in de rest van het land, niet alleen in Antwerpen) en af en toe ga ik mee als onze dossiers bij politici besproken worden (bv. Martens).

Citaat:
Groeten,
Lomeanor.
Vriendelijke groeten,

Kim
Kim is offline   Met citaat antwoorden