Los bericht bekijken
Oud 15 december 2003, 15:05   #9
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Misschien geen miljoenen, maar kijk eens in de ettelijke honderden body-bags.
Resultaat van een imperialistische oorlog in een land waar ze geen afdragens mee hebben.
De eerste Golf-oorlog was nog goed te praten als een defensief antwoord op Saddams invasie in Koeweit. In deze oorlog merk ik weinig of geen zaken die hem rechtvaardigen.
Ettelijke honderden body-bags. Het zijn er ettelijke honderden teveel. Maar heel erg weinig vergeleken met de gruwen van Saddam en van de Taliban.

Ik denk dat het tijd wordt voor de onvoorwaardelijke anti's om toe te geven dat George W. Bush goed werk verricht. 'k Weet het , 't is niet makkelijk om toe te geven. Maar het wordt elke dag duidelijker.

De man is gewoon een moedige President. Vergeleken met hem zijn al die Europese lullebakken alla Louis Michel en Hervé De Villepin maar belachelijke figuurtjes.

je bent toch wel volhardend in je gekoketteer met Bush, maar vooral.. intellectueel oneerlijk.. Hoe kun je het succes van de oorlog in Irak nu afmeten aan de 'mate van verworven vrijheid voor de Irakese bevolking' ? Dat is nooit een objectief geweest voor de VS regering. Het is een bijprodukt van deze oorlog, akkoord, maar het succes van deze oorlog daaraan afmeten is volledig naast de kwestie.

Bush moet worden beoordeeld op zijn capaciteiten om de terroristische dreiging in te dijken. En dat op wereldvlak, want deze oorlog vindt dan wel plaats in Irak, maar hij beperkt zich geenszins tot dat 'theater'. Laat Bush succes in de algehele oorlog dan ook de maatstaf zijn, en niet de vrijheid van het Iraakse volk, want hoe mooi ook, dat heeft er toch géén bal mee te maken ?

ps : waar haal je je gegevens dat er meer doden zouden zijn gevallen dit jaar in Irak onder het regime van Saddam (dus zonder oorlog)? Ik ben wel benieuwd hiernaar..