Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greet Van Gool
Ter attentie van Limburgse leeuw : het getuigt van weinig correctheid dat je alle politici over dezelfde kam scheert. Ik ken er genoeg die de voorbije jaren hard gewerkt hebben en zich inzetten voor de "werkende mens", en voor mensen die het moeilijk hebben.
Greet
|
Het is alleen zo spijtig dat daar zo weinig van te merken valt. Ik vermoed dus dat de mensen waarover U het heeft
niet bij SP.a te vinden gaan zijn, of toch maar in zeer kleine mate en helemaal onderaan de hiërarchie van arrivistische apparatsjiks.
Na zoveel jaren regeringsdeelname van SP.a is er alleen maar een negatieve spiraal ontstaan, de armoede is gestegen, er is nog steeds een hoge werkloosheidsgraad, daarbij doet de jacht op werklozen, zoals georganiseerd door o.m. Vandenbroucke, nog een duit in het zakje. Sp.a doet weinig of niets om deze mensen NIET te stigmatiseren.
En wat is er door SP.a gepresteerd voor de fabrieksarbeiders ? Het Generatiepact vormde geen enkel probleem, het werd door SP.a gewoon goedgekeurd, zelfs tegen de adviezen van hun eigen vakbond in.
De multinationals vullen hun zakken als nooit tevoren terwijl de ene staking na de andere volgt...omdat SP.a niet bereid is de rol op zich te nemen die ze traditioneel te verdedigen had.
Ik heb ooit een SP.a-verkozene horen zeggen: aan het stakingspiket gaan staan met jullie ? Wat moeten de mensen daar wel niet van denken ?
Ik veroordeel U persoonlijk NIET, omdat ik U amper ken. En niet weet of U in een mooi huis woont, of net zoals ik, in bezette panden of bij vrienden die ook niks hebben.
http://lesoccupantsdu103.spaces.live.com
Ik ben zeker bereid om met U in discussie te gaan, zelfs niet omwille van uw sociale status (ik weiger te kijken op uw 'voorstelling' omdat ik het niet weten wil). Ik wil alleen kijken naar CONCRETE argumenten die U naar voren wil halen. Meer nog, ik wil U graag adviseren in verband met concrete punten die SP.a naar voren zou kunnen schuiven om de armoede in ons land te lenigen.
1. Maak uitkeringen welvaartsvast en herindividualiseer ze, waardoor ze niet meer afhankelijk zijn van gezinstoestanden. Op die manier wordt het onvoorwaardelijk basisinkomen van mensen gegarandeerd. En zal de bewegingsvrijheid toenemen. Een positief effect van deze maatregel zou het zakken van huurprijzen kunnen zijn, want nu zijn er tal van mensen die in het geniep met hun geliefde of vrienden moeten samenwonen, omdat deze anders financieel afgestraft worden door de overheid.
2. Maak een einde aan het wanbeleid van Mayeur waar het de nachtopvang voor daklozen betreft in Brussel. Pleit voor meer laagdrempelige opvangplaatsen (voor dakloze vrouwen zoals U), en tegen de uitsluiting van daklozen die een hond meebrengen. Een hond, die meestal nog de enige vriend is in hun leven. Hun laatste bondgenoot, die ze niet willen achterlaten in ruil voor een nachtje in CASU.
3. Pleit voor een recht op wonen. En een recht om leegstaande gebouwen te bezetten. Er zou bijvoorbeeld een regel ingevoerd kunnen worden dat ALLE leegstaande gebouwen ingenomen mogen worden indien ze langer leegstaan dan bijvoorbeeld zes maanden. Zo zou de speculatie al voor een stuk kunnen worden tegengegaan.
4. Geef collectieven/organisaties de kans die ze verdienen om in groep te leven, en mensen vooruit te helpen. Veel van die collectieven vragen niet eens om een overheidssubsidiëring, maar gewoon om de tijd en de toelating om hun ding te mogen doen. Ik heb met eigen ogen gezien hoe een aantal daklozen werkelijk hun toestand kunnen verbeteren door de problemen collectief aan te pakken.
5. nog veel meer punten, in geval van positieve reacties van uw kant.
TOt dusver heb ik in uw postings geen
concrete argumenten gezien. Wat werd er bereikt door SP.a ?
De enige SP.a-politica die ik ken die concreet iets rond armoede gedaan heeft (en dan blijft het nog zeer de vraag hoe concreet dat is) was Jacinta DeRoeck die vroeger bij Groen zat. Ze heeft voor haar interparlementaire werkgroep een website laten maken waar er op bestaande wetsvoorstellen gereageerd kan worden.
De inbreng van de armen zelf is daar overigens zo goed als onbestaande. Verder is ze wel steevast te vinden op allerlei congressen en wil ze ook al eens opdraven als er weer een mediaspektakel wordt georganiseerd rond een bezetting of een daklozenactie. Concreet heeft ze ook nog niks ondernomen, dus haar kiescampagne zal wel een beperkt succes kennen in het armoedewereldje.
Waar waren de mensen van SP.a ? Inderdaad....nergens, op één of twee enkelingen na dan misschien.