Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
DE DIENSTENCHEQUES BLIJVEN ERG POPULAIR
Eind vorig jaar waren bijna 42 000 men-
sen aan het werk via dienstencheques.
Dat is een stijging met ruim 10.000.
Met dienstencheques kunnen mensen wor-
den ingezet om klusjes op te knappen,
vooral in het huishouden. Het systeem
kost de gebruiker 6,70 euro per cheque.
De dienstencheques kostten de overheid
in 2006 op die manier 308 miljoen euro,
en dat bedrag zal alleen maar oplopen.
Minister Vanvelthoven vindt dat werk-
nemers te vaak een tijdelijk contract
krijgen, vooral van de uitzendkantoren.
Daarom wil hij meer subsidie geven aan
bedrijven die werken met vaste contrac-
ten van onbepaalde duur.
Bron/ VRT Teletekst
Een schandalige manier om bepaalde mensen uit te melken,meer
is dat niet,die dienstencheques
|
Awel ge hebt VOLKOMEN gelijk MAAR ....even verder kijken dan onze neus lang is .....als het je belieft .
VEEL worden tijdenlijk of effe tewerkgesteld en ZWAAR onderbetaalt ....ook onderaannemingen zijn er waar men ook uitbuit zelfs sectoren die GEEN diensten sector zijn en toch werkt men er met deze cheques .
Cheques die bedoelt zijn om GEZIN en ouderen te helpen ...komen terecht in de n bouw/horeca...blablabla .
NU ...DANK zij dit soort van SOCIALE wetten motiveert men een interim of andere om hun ARBEIDER een statuut te geven bvb onbepaalde duur dit kan ten ALLE tijden maar men weigert da steeds awel nu worden deze mensen minder geweigert maar inderdaad het stopt de uitbuiting en diensten richtlijnen die verkracht worden NIET .
KORT geschreven het zijn WEER amateurs die politiek heten eender de kleur en geaardheid als mens zijnde vindt ik da TRIEST en zielig & een GROTE blijk van geen of weinig sociaal contact / begrip / inzicht blablabla .
Dus een goei begin mor het kan 50 keer beter minimum dan hé .
Wistge mensen in den bouw hoorde ik eens die krijgen plots ne stapel cheques in hun handen ( getekende) na dag zware labeur ...stapeltje blijkt dan maar enkel tientallen euro's te zijn en niet zoals de doorsnee belg een normaal pré....hetzelfde verhaal met pwa cheques.
Ook NOG zo iet in landelijke plekken moogtge met diensten cheques of pwa cheques de tuin doen hier in Antwerpen of meer landelijker in groot Antwerpen mag dat niet volgens mijn MEERDERE werkgevers (interimS) dermee moest ik 5 interims doen om de regeltjes te mogen kennen en enkel overal braafjes te poetsen ...tuinwerk moeten ze dan maar aan den gebuur vragen want zwart werk doen ik ni .
*Ni moeilijk dat die cheques goe masjeren we geven ze gewoon weg aan bepaalde groepen van mensen de autochtoon niet