Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
ten eerste heb ik nooit gezegd dat die oorlog niet goed was omdat hij tegen internationale rechtsregels inging. De ultieme reden waarom die oorlog niet goed is omdat hij de wereld polariseerde op een moment dat alleen samenwerking het probleem van het terrorisme kan oplossen.
|
Over het embargo heb ik mijn zeg gehad en over jou persoonlijk weet ik niet of je automatisch voor of tegen de embargo's bent geweest, heb ik ook nooit beweerd.
Over het stukje hierboven het volgende:
Die 'samenwerking om het probleem van het terrorisme op te lossen' is precies datgene wat zo inefficiënt bleek te zijn waardoor de aanslagen van 11 september 2001 mogelijk zijn geweest. Vandaar de harde aanpak van Bush, ondanks het blijvende gelul van de machteloze klaagzangers in Europa en het geschreeuw van moslim-dictators die uiteidelijk soms rechtstreeks en soms onrechtstreeks medeplichtig zijn aan dat terrorisme.
|
Wel serieus blijven Antoon ! Je neemt een quote van mij (over het embargo) en dan reply je daarop met een heel stuk over hoe de anti's in de spiegel moeten kijken en dat het embargo net hun alternatief was en dat ze dus niet moeten hypocriet doen.. Daarmee wek je op zijn minst de indruk mij in het kamp van de Anti's in te delen ! In plaats daarvan had je beter gezwegen of tenminste gereageerd op wat er in die quote stond (met name de vraag wie de afschaffing van het embargo heeft geblokkeerd in de VN veiligheidsraad.. De VS natuurlijk)
De samenwerking om het probleem van het terrorisme op te lossen inefficiënt ? Ik veronderstel niet dat je doelt op de verschillende waarschuwingen die de VS veiligheidsdiensten hebben bereikt over 9/11, en dit
voor de feiten zich afspeelden ? Ook, in dit kader, neem ik aan dat je het niet hebt over het gemeenschappelijk front dat na 9/11 ontstond, en waarbij de gehele internationale gemeenschap de oorlog tegen Afghanistan goedkeurde? Maar goed, in elk geval, als je denkt dat het zonder samenwerking beter zal lukken om het probleem de wereld uit te helpen, dan is dat natuurlijk jouw goed recht. Alleen ga ik daar niet mee akkoord. Weet je trouwens dat in Duitsland vorige week een van de verdachten van 9/11 is vrijgesproken bij gebrek aan bewijs, en dat voornamelijk omdat de VS weigerden bepaalde gevoelige informatie over de man te delen, uit veiligheidsoverwegingen. .Tot zover het hoofdstuk 'samenwerking'..