Discussie: L & H het proces.
Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2007, 16:53   #11
skaldis
Banneling

Standaard

F. Ik heb de discussie wel een beetje gevolg maar versta er niet al te veel van. Al die kleine taalbedrijfjes die werden opgericht met geld dat wel dan niet van het hoofdbedrijf kwam, ... . Ik weet één ding. Er zijn zoveel regionale, nationale, europese, internationale wetten, verdragen, subsidies, verboden, ... . Een waar doolhof waar zelfs de erudietste advocaten, proffen, rechters niet wijs uit raken. Elk bedrijf neemt mensen in dienst of huurt consultants in om daar gebruik van te maken en winst uit te halen. Exportsubsidies, subsidies voor deze of welke loontrekkenden aan te nemen of aan het werk te houden, regels voor het internationaal transferen van kapitaal en de kosten die daarvoor wel dan niet aangerekend worden door si of la bank, hoofdkwartier hier of daar of op een eilandje, ... . Een boeltje. En als je je daar dus in waagt, als je denkt van ik ga mijn poen hier even makkelijk verdubbelen, het mana van onzen lieven heer komt uit den hemel gedruppelt, dan moet je er niet van verschieten dat je juist onder een wolk zure regen staat. Dat ze allemaal maar op hun blaren blijven zitten.

Ik denk niet dat L&H een soort van frauduleus pyramide gedoe was, er was niet de intentie om iedereen eens op te lichten. Er zijn gewoon fouten gemaakt. Fouten die overal al eens gemaakt worden en die niet altijd zo slecht aflopen. Misschien dat het Koreagedoe op het randje af was. Wie zal het zeggen. De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars en dat zijn in dit geval zeker niet L&H.

Ik vind het trouwens veelzeggend dat dit proces L&H doorgaat terwijl de grote fiscal fraude dossiers rond de FBB, waar alle belgische grootbanken bij betrokken waren voor miljarden, allemaal verjaart zijn. En daar zijn wij allemaal de dupe van, ook zonder dat we aan goudkoorts leden.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden