Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2007, 14:54   #91
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik ben benieuwd.
Ik houd u op de hoogte.

Citaat:
Ja maar je kan niet ontkennen dat de Walen er erger aan toe waren. Vlamingen en Nederlanders werden door de nazi's tot het arische ras gerekend, Walen NIET. (niet dat ik dit goed reken) Al bij al kan je toch niet zeggen dat de eindbalans na de wereldoorlogen was : meer eenheid?
Meer eenheid was er niet, dit kwam ook omdat er een heel ander niveau van collaboratie in beide landsdelen was. Er is een groot verschil tussen bestuurlijke en ideologische collaboratie. De collaboratie werd ook in beide landsdelen geheel anders aangepakt.

Maar desalniettemin... ondanks de verschillen in geschiedenis staan we mekaar niet naar het leven.

Ik nodig u uit om eens een 11 juli viering in Wallonië bij te wonen (of de viering van de Waalse feestdag in Antwerpen). U moet echt eens spreken met de mensen die dergelijk zaken mee organiseren.

Citaat:
Uw antwoord is in feite dus:neen.
Net zoals bij Hans van de Cauter.
Mijn antwoord is niet "neen". Dit forum is voor mij ook maar ter ontspanning. Ik weet dat sommige van mijn collega's ook op fora zitten, maar het is geen georchestreerd iets bij ons. Het is niet zo dat we op vergadering zeggen: "jij gaat die fora af en zegt die dingen". B Plus heeft andere prioriteiten dan internetfora (ik ben een uitzondering op de regel omdat ik hier ooit beland ben en ik ben gebleven omdat ik het hier boeiend vond ).

Citaat:
La face cachée du Vlaams Blok zeker?
Nee, het was een reportage in het licht van de betoging van 6 mei die zou plaatsvinden. Maar ik heb de link ook maar via dit forum gezien, ik weet echt niet meer hoe de reportage getiteld was, sorry.

Citaat:
Ik zeg dat ook niet.
Mooi.

Citaat:
Het zou eraan mankeren dat ze er eentje hebben ! (trouwens veel "tweetaligen" bij de rtbf... zijn vlamingen)
Ze hebben er meerdere hoor. Ik heb al een paar keer een interview voor RTBF meegemaakt en ik heb nog nooit één woord Frans moeten spreken (eigenlijk al een chance want mijn Frans is niet echt iets om over naar huis te schrijven ).

Citaat:
Welke opkuisactie?
De opkuisactie in Linkebeek in 2004

http://www.bplus.be/NL/Acties-11.php

Citaat:
Nu ja, als we Jaani mogen geloven is het interview ook niet uitgezonden, stel je voor dat een niet-racist voor separatisme zou pleiten op de rtbf.
Daar wil ik wel even iets aanvullen: links Vlaams-nationalisme komt ook in Vlaanderen amper in de media (dat heb ik ook in mijn antwoord op Pluche z'n vraag gezegd). Wie Vlaams-nationalisme zegt, denk extreem-rechts (met dank aan Vlaams Belang). Het is oneerlijk om dat beeld te blijven behouden (en dat is zowel in Vlaanderen als in Wallonië). Dit toont nog maar eens aan dat media vertoont wat ze wil en dat het niet altijd waarheidsgetrouw is.

Citaat:
Sommigen van dit volk echter wel hoor .
Ja, en dat is heel goed... Echter, ik kom amper aan televisiekijken toe de laatste tijd.

Citaat:
Ik blijf bij mijn standpunt : in de journaals van de RTBF wordt Vlaanderen nog veel meer als het buitenland getoond. Je ziet geen mensen aan het woord komen (en als ze het wel doen, gedubd, wat de afstand nog vergroot)..behalve Franstaligen natuurlijk.
Worden op de Vlaamse televisie dan zoveel Walen/Franstaligen aan het woord gelaten? Wordt Wallonië in de media in Vlaanderen dan niet voorgesteld als buitenland?

Het is niet voor niets dat men media stilaan een bijkomende macht in dit land begint te noemen.

Citaat:
Maar hij sprak wel goed Nederlands, maar hij deed alsof hij dat ook moest doen om niet ter plekke verbrand te worden.
Tja, dat is iemand die zich graag in een slachtofferrol wentelt... Als je ergens het gevoel hebt dat ze je gaan lynchen bij wijze van spreken, dan blijf je daar ook niet wonen. Zo erg zal het dus wel niet geweest zijn. Maar je hebt nu eenmaal mensen die graag de drama queen uithangen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden