Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2007, 11:22   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Op de hogeschool waar ik vroeger werkte was men daar al enigszins mee bezig. Op zich is peer-evaluatie geen slecht idee. Meestal wordt het gebruikt bij groepsopdrachten, waar de studenten elkaar beoordelen op zaken als teamwerk, coördinatie, communicatie enz. Voor zover ik heb kunnen zien namen de studenten dit ernstig op en probeerden ze echt wel objectief te blijven. Studenten zijn vaak beter geplaatst dan docenten om bv. teamwerk van hun medestudenten te beoordelen. De resultaten van die peer-evaluaties hebben trouwens weinig gewicht op de totale beoordeling van de student.

Zolang de beoordeling van de theoretische en praktische kennis blijft gebeuren door experts (of wat zich daarvoor uitgeeft ) zie ik geen probleem met peer-evaluatie.
Dat lijkt me wel ja, zolang ze niet veel gewicht heeft en meegeeft, is ze van weinig belang.

Ik herinner me de peer-evaluatie van het leger (opleiding officier) waar de militaire staf zeer ongelukkig was met mijn hoge peer-evaluatie en daar in het totaal geen rekening mee hield.

Dat moet men maar in de hogescholen ook eens gaan doen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden