Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2007, 19:23   #83
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E Bekijk bericht
Dan zijn we het eens

En uiteraard heb jij het volste recht om antibelgisch flamingant te zijn. Dat is mijns inziens een eerbare mening, hoewel niet de mijne

Zelf hou ik het toch bij LP Boon

En ten allerlaatste: in heel véél landen hebben minderheden een taalstrijd moeten voeren tegen de taalpolitiek van een dominante andere taalgroep. De Basken en de Catalanen in Spanje, de (N)Ieren in GB, de Kroaten en de Slovenen in Oostenrijk-Hongarije en later in Joegoslavië, enz enz... Dat is allemaal heel erg, en goed dat de tijden zijn veranderd. Maar misschien is ook wel de tijd gekomen om met wat meer afstand naar die conflicten te kijken, en niet meer onszelf op te stellen als zielige slachtoffers die we zeker in vlaanderen echt niet meer zijn.

Meningsverschillen over de staatsinrichting, irriterende onevenwichten zoals in BHV, het gevoel van voortdurende obstructie... is allemaal waar, maar misschien kunnen we die toch als volwassen mensen oplossen en, als dat niet meer lukt, als volwassen mensen de zaak splitsen. Maar ook dan voel ik eigenlijk weinig voor kinderlijk aandoende slachtoffer-retoriek in de trant van 'voor 't belgiekse niekske'.
Waarom vindt u mijn handtekening kinderachtig? vertel me eens, beste E, waarom zou ik sympathie moeten koesteren voor een land dat oorspronkelijk mijn eigen taal en mijn eigen cultuur wou vernietigen?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden