Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2007, 00:08   #107
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

[quote=nubian;2678625][quote=Hellfigger;2678613]In Marokko kan je zeer beperkt alcohol kopen in restaurants en bepaalde winkels, de meeste zijn aan de kuststeden en meestal enkel op hotelkamer.maar het is toch verkrijgbaar, en ook in de chiquere buurten waar er toevallig vele buitenlanders wonen

Tijdens de Ramadan mag je niet roken, drinken (alcohol in het openbaar drinken is verboden) en eten. Ook als westerling.
tja, en overig in de wereld is het net het omgekeerde
[quote]Er is godsdienstvrijheid maar dan wel een zeer beperkte.
[quote]dan toch niet waar ik het met mijn eigen ogen gezien heb
* Marokkanen mogen niet in een kerk komen aangezien de Markkaanse wet alle marokkaanse mannen als moslims beschouwt.
[quote]heb je ooit een katholiek of anders gelovigen in een moskee gezien?
* Dat komt ook niet voor, daar is het eerder leven en laten leven

Citaat:
In totaal staan er ongeveer 60 kerken in Marokko en behoren de meeste cristenen tot de toplaag.Komt
Dus men mag in Marokko gewoon het christendom of enig ander geloof verspreiden en trachten moslimzieltjes te winnen voor hun geloof ? Men mag Bijbels uitdelen net zoals men hier de koran gratis zit uit te delen aan de 'autochtonen' ? Christenen en anderen mogen ook deelnemen aan het bestuur van het land en wetten maken die tegen de koran /islam ingaan ?
Christenen mogen in Marokko erven van moslims ? Moslims mogen hun geloof verlaten en moslimas mogen met een niet-moslimman trowuen zonder dat die zich tot de islam hoeven te bekeren ? enz. enz. Het zou mij echt verbazen indien dit allemaal van de moslimubermenschen mocht

Laatst gewijzigd door smiley : 23 mei 2007 om 00:09.
smiley is offline   Met citaat antwoorden