Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2007, 12:34   #712
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nogmaals, je vergelijking raakt kant noch wal. Ik vind het dan ook zinloos om daar verder op door te gaan. Jij bent trouwens over toegeven aan het immorele begonnen, niet ik...
Wat jij doet met je hoofddoekenverbod is tegelijkertijd de vrije keuze van vrouwen verdedigen, maar wat je ook doet is toegeven aan dwang.
Dat moet je doen, want er zijn vrouwen die het van de moeten dragen en er zijn vrouwen die het van de willen dragen. Als je dus zegt dat men hoofddoeken mag dragen, dan geef je daar ook aan toe. (Net zoals je het recht verdedigd van andere op vrijheid.)

Maar dat recht van vrijheid 'moet' niet op een werk. Dat kiest de werkgever.

Citaat:
Je bent het ermee eens dat niet alle vrouwen een hoofddoek dragen uit dwang en je beweert dat het verbod te maken heeft met neutraliteit. Waarom je nu dan plots die dwang bij het verbod haalt ontgaat me dan ook volkomen. Want als dat laatste je bekommernis is, zie ik niet in waarom je enkel aan het loket van overheidsdiensten een verbod wil.
Omdat ik uiteindelijk een werkgever ben van de staat. Maar natuurlijk is elke Belg een werkgever. Dus moet je een democratische besluitsvorming hebben. En die heeft besloten dat er een verbod is op uitingen van overtuigingen. Als Janssens dat niet had gedaan, was dat voor mij ook goed geweest. (Ik had het jammer gevonden, want het is niet mijn mening. Maar een regering kan nooit alles doen wat voor élke inwoner al zijn meningen is.)

Citaat:
Ik vind de neutraliteit ook belangrijk, alleen versta ik daar iets anders onder dan jij. Zie mijn vorige post.
Daar waren we al achter.

Citaat:
Een uitroepteken was blijkbaar onvoldoende. Je zit in een cirkelredenering. De tegenstanders van het hoofdoekenverbod beroepen zich louter op de vrije keuze. Het zijn de voorstanders van het verbod die de dwang die sommige vrouwen ondervinden er steeds bijhalen als één van de redenen om het verbod te rechtvaardigen. Maar dat slaat op niets daar dat verbod geen enkele invloed heeft op die dwang. Dat is alles wat ik zeg. Ik heb nergens beweerd dat het moet teogelaten worden omdat sommige vrouwen daartoe gedwongen worden.
Zeggen dat je daardoor vrouwen de kans ontneemt op werk omdat ze niet mogen gaan werken omdat ze een hoofddoek moeten dragen, lijkt daar wel erg op.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden