Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Je kan onmogelijk de overheid vergelijken met privé bedrijven. Overheden zijn inderdaad vaak medeverantwoordelijk voor bepaalde zaken. Maar de overheid is geen instantie die probeert winst te maken voor de verrijking van enkelingen. En staat anderzijds in principe wel ten dienste van iedereen.
En je kan al helemaal bedrijven of organisaties die subsidies van de staat ontvangen, maar wel ethisch proberen te werken over dezelfde kam scheren als bedrijven of organisaties die dat niet doen.
Ik verwacht trouwens van niemand dat ze altijd consequent zijn. Het is nogal naïef om te veronderstellen dat dat zelfs zou kunnen. Wat ik wel verwacht, is dat mensen tenminste proberen ethisch te handelen en zeker dat ze er tenminste bezorgd over zijn. Maar voor sommigen (en daar reken ik jou voor alle duidelijkheid niet bij) is dat blijkbaar zelfs teveel gevraagd en kan het hen éénvoudigweg "geen lor schelen".
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga
Zelfuitgeroepen intelligentia vallen gauw door de mand wanneer het woord 'consequent' valt want dan gaan ze zich beroepen op één of andere 'selectiviteit'.
|

Laatst gewijzigd door La Chunga : 23 mei 2007 om 13:40.
|