Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik verbleef in vroeger jaren twee keer in M�*laga, Spanje, tijdens de verkiezingen. Ik liet bij de plaatselijke politie een formulier ondertekenen waarop stond dat ik op dat ogenblik daar verbleef. De eerste leverde ik dit bewijs na mijn terugkeer af op het gemeentehuis. Waar ze het tegen hun zin aannamen omdat ze zelf niet wisten wat ze ermee aanmoesten. De tweede keer heb ik dan maar de reacties afgewacht en mijn bewijsstuk bewaard.
Ik wacht nog altijd op reactie en het bewijs ligt ook nog altijd ergens in een lade.
By the way. Dit speelde zich af in een periode dat Spanje nog geen lid was van de EU. De Spaanse politie lachte mij vierkant uit omdat ik inwoner was van een achterlijk land waar nog stemplicht bestond.
|
Je moet daar niet voor naar Spanje.
Jaren terug moest ik voor mijn werk tijdens Gemeenteraadsverkiezingen in Heerlen Nedrland zijn. Ik heb mij toen ook op het politiebureau, op zondag, gemeld. Een bewijs dat ik daar fysiek aanwezig was is uitgedraaid op het oproepen van 2 officieren en vele telefoontjes. Na 2 uur kreeg ik mijn papiertje. Men vond het een verdachte zaak dat iemand een alibi zocht bij de politie en met de Belgische verkiezingen wilden zij niets te maken hebben.
Dit document heb ik nog altijd. Ik heb er geen postzegel aan vuil gemaakt. Teveel civisme laat sporen na.