Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het patronaat, bedoel je zijn baas die hem aanneemt en betaald om een job te doen? Wel ja, op dat moment moet hij die job dan gaan doen.
Is hij op een zeker moment niet meer tevreden? Dan kan hij iets anders gaan zoeken.
Zelfde antwoord als hierboven. Als je ergens gaat solliciteren om te werken om een loon, dan hoor je te doen wat gevraagd wordt. Niet tevree? Ga op een ander. Maar een land platleggen? Een firma om zeep helpen? Delocalisatie in de hand werken? Dat doen de vakbonden goed, vandaar dat ze moeten verdwijnen, of tenminste enorm aan macht inboeten. En het stakingsrecht mag van mijn volledig worden afgeschaft, maar een goed alternatief is ook een stakingrecht met beperkingen, zoals in een vorig bericht uitgelegd.
Ik weet ook dit : in mijn zaak wil ik enkel mensen die meewerken met dynamiek en ambitie om het werk rond te krijgen, geen lastposten die er zitten om zo weinig mogelijkk te doen en met sabottage zaken af te dwingen waar ze in feite niets op te zeggen hebben. Die mogen vrij naar een andere job zoeken.
Ik ga niets proberen. Maar ik hoop voor het toekomst van dit land, of tenminste van Vlaanderen, dat de vakbonden ooit een kopje kleiner wordengemaakt.
|
Dat soort reactionaire praat kan je in de VS gaan verkondigen. Hier wensen we dat een baas zijn verplichtingen nakomt en CAO's respecteert.
Spijtig eigenlijk dat je mijn baas niet bent, want iemand met jouw ingesteldheid zou ik met de glimlach in de vernieling "staken".